17:06

آی وی‌وی هنرمند سرشناس چینی در لندن به دلیل پستی که در رسانه‌های اجتماعی در حمایت از مردم فلسطین منتشر کرده بود، لغو شد.
به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، نمایشگاه جدید آی وی‌وی هنرمند سرشناس چینی که قرار بود روز چهارشنبه افتتاح شود، لغو شد.
این هنرمند گفته است، نمایشگاه جدیدش که قرار بود با عنوان «آجر در نقش ملات» در گالری لیسون لندن افتتاح شود، پس از انتشار نظراتش در شبکه‌های اجتماعی که به درگیری اسراییل و غزه اشاره می‌کرد، لغو شده است.
وی که همواره در حمایت از فلسطینی‌ها سخن گفته، تاکید کرد که متعهد به بیان دیدگاهش است. گالری هم گفت: هیچ جایی برای بحث ضد یهود یا اسلام هراسی ندارد.
در بیانیه گالری آمده است: پس از گفت‌وگوهای گسترده با آی وی‌وی، به دنبال نظری که او در فضای مجازی منتشر کرد، با هم توافق کردیم که زمان مناسبی برای ارایه مجموعه جدید کارهای او نیست.
پست او که از توییتر حذف شد، حاکی از آن بود که ایجاد احساس گناه درباره آزار مردم یهود برای این است که فشار به جهان عرب معنی پیدا کند. وی همچنین تاکید کرده بود که جامعه یهودی نفوذ زیادی در رسانه‌ها، امور مالی و فرهنگ در آمریکا دارد و سالانه ۳ میلیارد دلار حمایت نظامی آمریکا از اسراییل به این معنی است که این ۲ «سرنوشت مشترکی» دارند.
آی گفت اخطاری که از گالری دریافت کرد، روشن می‌کرد نمایشگاه «به دلیل توییت من عملا لغو شده است».
یکی از نمایندگان این هنرمند گفت که به دنبال آن ۳ نمایشگاه دیگر وی در گالری لیسون در نیویورک و گالری ماکس هتسلر در پاریس و برلین نیز لغو شده است.
آی عنوان کرد که کوشیده است بدون قضاوت اخلاقی، اتهام یا ارزیابی اعمال انسانی بی‌طرف باشد و به عنوان یک هنرمند فقط به آزادی بیان علاقه دارد.
وی در ادامه گفت: من همیشه بیان آزاد را ارزشی برای مبارزه و اهمیت دادن به آن می‌دانستم، حتی اگر بدبختی‌های مختلفی برایم به همراه داشته باشد … .
او در بیانیه‌ای جداگانه بیان کرد: اگر فرهنگ نوعی قدرت نرم است، این کار نشان‌دهنده روشی از خشونت نرم با هدف خفه کردن صداها است. این فقط متوجه من نیست، بلکه به فرهنگ گسترده‌تر جامعه‌ای مربوط می‌شود که سیستم ایمنی معنوی ندارد. وقتی جامعه‌ای نتواند در برابر صداهای مختلف مقاومت کند، در آستانه فروپاشی قرار می‌گیرد.
گالری لیسون هم گفت: آی وی وی به خاطر حمایت از آزادی بیان و حمایت از ستمدیدگان مشهور است و ما عمیقاً به رابطه دیرینه خود با او احترام می گذاریم و ارزش قایل هستیم.
آی وی‌وی هنرمند ۶۶ ساله به دلیل اظهارنظرهای سیاسی و فعالیت‌هایش در مورد مسایل حقوق بشری مشهور است. او همواره به صراحت از مردم فلسطین حمایت کرده و سال ۲۰۱۶ مستندی به نام «جریان انسانی در غزه» در مورد بحران جهانی پناهندگان ساخته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *