19:02

بانی‌فیلم: نامه‌های بایگانی‌شده هلن کلر نویسنده و فعال اجتماعی با قیمت ۷۵ هزار دلار به فروش می‌رسد. این مجموعه بی‌نظیر نامه‌های هلن کلر مربوط به دوران کودکی و بزرگسالی اوست که قرار است به قیمت ۷۵ هزار دلار عرضه شود.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از سایت TMZ، به تازگی سایت ‏Momentsintime.com به صفحات نامه‌هایی تاریخی‌ دست یافته که برای اولین بار جزئیات جدیدی درباره رابطه ناشناخته میان هلن کلر و مادرش کیت را فاش می‌کند.


بر اساس این گزارش، یک نامه بسیار جالب و قابل توجه ۷ صفحه‌ای هم وجود دارد که دست نوشته هلن است هنگامی که او فقط ۸سال داشت. هلن در این نامه به بینش اولیه‌ای در مورد برخی افراد دارای اختلالات شنوایی و بینایی اشاره می‌کند که او چگونه توانسته بعدها این موانع را بردارد.
علاوه بر این، یک بسته‌ای حاوی ۲۰ نامه تایپ شده هم وجود دارد.
این نامه‌ها برخی به خویشاوندان هلن کلر ارسال شده که که استعداد شاعرانه و جنبه همدلانه او را آشکار می‌کند.
این بایگانی نامه‌های بسیار استثنایی در یک فروشگاه گاراژ در منطقه پاسادینای کالیفرنیا پیدا شد که اولین خریدارش این نامه‌ها را به قیمت ۵۴ دلار خرید!
افزایش ۷۵هزار دلاری این نامه‌ها قابل توجه است و برای هر کلکسیونری بدون شک مانند یک جواهر است.

هلن کلر در سال ۱۸۸۰ به دنیا آمد او از آغاز با چالش‌های نابینایی، ناشنوایی و ناتوانی در صحبت کردن روبرو بود اما به جای اینکه اجازه دهد شرایط جسمانی‌اش او را تعریف کند، توانست راهی برای رسیدن به دستاوردها در پیش بگیرد.
او تا زمان مرگش در سال 1968 به یک مدافع سرسخت افراد دارای معلولیت تبدیل شد.
هلن کلر از شخصیت‌های مهم اجتماعی بود که با نگارش بیش از یازده جلد کتاب، در طی سال‌ها فعالیت‌ها و اقدامات موثری برای بهبود وضعیت جامعه و به ویژه افراد دارای معلولیت داشت.
دیدار او با چارلی چاپلین در هالیوود یکی از فصل‌های مهم زندگی هلن کلر بود.
مهم‌ترین کتاب او «زندگی من» است که بیوگرافی زندگی‌اش را نوشته. هلن کلر همچنین ۱۱ کتاب دیگر و مقالات بیشماری در زمینه موضوعات مربوط به نابینایی، ناشنوایی و مسائل اجتماعی به رشته تحریر درآورد.
عکس ملاقات هلن کلر با چارلی چاپلین مربوط به سال ۱۹۱۹ و سر صحنه فیلم «سانی‌ساید» است.

هلن کلر در میان سفرش در هالیوود، سر صحنه فیلم چاپلین توقف کرد تا او را در استودیو تصاویر ملی (national pictuers studio) ملاقات کند.
چارلی چاپلین برای کارها و حمایت‌هایش از جامعه ناشنوا شناخته شده بود.
نکته جالب اینکه هلن کلر سال ۱۹۳۱ در فیلم «روشنایی‌های شهر» چاپلین نقش‌آفرینی کرد که از نظر منتقدان یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده تا به امروز است. در این فیلم چاپلین نا‌امیدانه عاشق یک زن نابینا می‌شود.
هالیوود در سال ۱۹۶۲ فیلمی از زندگی هلن کلر به نام «معجزه‌گر» به مارکردانی آرتور پن ساخت. در این فیلم زندگی‌نامه‌ای آن بنکرافت، پتی دوک و اندرو پرین بازی داشتند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *