23:43

بانی‌فیلم: امروز عصر برخی از خبرگزاری‌های خارجی به نقل از توییت وکیل محمد رسول‌اف خبر تایید حکم پنج سال زندان این فیلمساز را منتشر کردند.
خبر تایید محکومیت زندان رسول‌اف درحالی از سوی برخی از خبرگزاری‌های خارجی منتشر شده که هیچ یک از خبرگزاری‌های داخل کشور، ایندخبر را پوشش نداده‌اند.
یورونیوز فارسی نیز با انتشار این خبر نوشت: حکم پنج‌سال حبس محمدرسول‌‌اف پس از تایید در دادگاه تجدید نظر به اجرای احکام رفت
بابک پاکنیا وکیل محمد رسول‌اف، کارگردان مشهور ایرانی با انتشار متنی در شبکه اجتماعی ایکس از تایید حکم حبس آقای رسول‌اف به اتهام ««اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» در دادگاه تجدید نظر خبر داد.
آقای پاکنیا نوشت: «محمد رسول‌اف به موجب حکم صادره از شعبه‌ی ۲۹ دادگاه انقلاب اسلامی به تحمل هشت سال حبس (۵سال قابل اجرا)، شلاق، جزای نقدی و ضبط مال محکوم شد. این حکم در شعبه‌ ۳۶ دادگاه تجدیدنظر عینا تایید و اکنون پرونده به اجرای احکام ارسال شده است.»
آقای پاکنیا افزود: «دلیل اصلی صدور این حکم، امضای بیانیه‌ها و ساخت فیلم و‌ مستند است که از نظر دادگاه، این اقدامات مصداق اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور محسوب می‌شود.»
آخرین ساخته محمد رسول‌اف با عنوان «دانه انجیر مقدس» قرار است در بخش اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم کن که از ۱۴ تا ۲۵ می در شهر کن در جنوب فرانسه برگزار می‌شود، برای کسب نخل طلای این جشنواره به رقابت بپردازد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *