18:18

نشریه ایندی‌وایر در گزارش کوتاهی از آخرین فیلم علی عباسی نوشت.
گزارش این نشریه سینمایی را در مورد «کارآموز» که در جمع فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره کن امسال قرار گرفته بخوانید:
نگاه اول؛ «کارآموز»:
سباستین استن در فیلم «کارآموز» یک دونالد ترامپ جوان است که امپراتوری خود را می‌سازد
جرمی استرانگ، برنده جایزه امی و ماریا باکالووا، نامزد اسکار، در فیلم علی عباسی که برای کن انتخاب شده، همبازی هستند.
سباستین استن پس از ایفای نقش تامی لی در سریال Hulu «پم و تامی» و تغییر شکل از طریق پروتز برای «مرد متفاوت» اکنون نقشی را برعهده گرفت که برای هر بازیگر نقش یک عمر به حساب می‌آید؛ دونالد ترامپ.
استن بازی در «کارآموز» را به کارگردانی فیلمسازی برعهده گرفت که پیش از این فیلم‌های «مرز» و «عنکبوت مقدس» را ساخته؛ علی عباسی این فیلم را بر اساس فیلمنامه‌ای از گیب شرمن جلوی دوربین برده است.
«کارآموز» در جشنواره فیلم کن 2024 در کنار فیلم‌های پرهیجانی مانند «اوه، کانادا» پل شریدر، «مگالوپلیس» فرانسیس فورد کاپولا، «انواع مهربانی» یورگوس لانتیموس، «پارتنوپنبرگ» پائولو سورنتینو و «جفت‌ها» ساخته دیوید کرون اکران می‌شود.
«کارآموز» ‏به سال‌هایی از زندگی دونالد ترامپ (با بازی سباستین استن) می‌پردازد که او پس از آنچه که آن را «معامله فاوستی» با روی کوهن وکیل راست‌گرا (با بازی جرمی استرانگ) می‌نامد، به معاملاتی در زمینه مسکن دست می‌زند. ازدواج ترامپ با ایوانا ترامپ (با بازی ماریا باکالووا) و رابطه‌اش با خانواده ترامپ از جمله فرد ترامپ پدر (با بازی مارتین دونووان) نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. سناریو این فیلم توسط گابریل شرمن نوشته شده که اولین کارش است.
این فیلم محصول مشترک کانادا، دانمارک و ایرلند است.
سباستین استن قبلاً به ایندی‌وایر گفته بود نقش‌هایی را انتخاب می‌کند که او را می‌ترسانند!
او در پروژه‌های مارول در نقش باکی بارنز معروف به سرباز زمستان ایفای نقش کرده است. “مرد متفاوت” با بازی او برنده خرس نقره ای بهترین نقش اول در برلیناله 2024 شد.
او در گفت‌‌وگویش که در سال ۲۰۲۲ انجام شد، اعلام کرده بود: «هر چه بزرگتر می شوم، ترسم بیشتر و بیشتر می شود، وقتی چیزی می‌خوانم که کمی عصبانی‌ام می‌کند انگار صدایی به گوشم می‌رسد که می‌گوید: “هرگز به این نزدیک نشو” اما من بیشتر جذب آن می شوم. معمولاً متوجه می‌شوم که ترس یک نشانه خوب از چیزی است که شاید برای درک بهترش باید به درون آن قدم بگذارم. از راحتی متنفرم، دوست ندارم از نظر کاری احساس راحتی کنم. احساس می‌کنم راحت شدن، خیلی راحت است!»
«کارآموز » امسال در جشنواره فیلم کن در بخش مسابقه اصلی به رقابت با دیگر فیلم‌ها می‌پردازد. فیلم اولین ساخته سینمایی عباسی «مرز» در سال 2018 در جشنواره کن برنده جایزه نوعی نگاه شد. فیلم «عنکبوت مقدس» دیگر ساخته این کارگردان در سال۲۰۲۲ برای نخل طلای با دیگر فیبم‌های بخش مسابقه رقابت کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *