6:38

بانی‌فیلم: یک کمپانی معتبر سینمایی فرانسوی امتیاز پخش «مگالوپلیس» آخرین فیلم فرانسیس فورد کاپولا را خرید.
با نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره کن، دیروز خبر رسید که کمپانی لوپاکت، امتیاز پخش فیلم «مگالوپلیس» در فرانسه را خریداری کرد.
آقای ژان لابادی مدیر این کمپانی مستقل سینمایی که در ضمن پخش فیلم‌های هنر وتجربه را هم در کارنامه‌اش قرار دارد امروز با خوشحالی این خبر را در اختیار رسانه‌ها گذاشت.
فیلم‌های کمپانی لوپاکت پیش از این چندین نخل طلا از جشنواره کن به دست آورده‌اند.
کارشناسان اقتصاد سینما معتقد بودند بسیار بعید به نظر می‌رسید که لوپاکت توانایی خرید فیلم کاپولا را داشته باشد چرا که «مگالوپلیس» یک فیلم بزرگ است و هزینه بسیار زیادی صرف ساخت آن شده.
کمپانی لوپاکت سال گذشته فیلم «اناتومی یک سقوط» ساخته ژوستین تریه و برنده نخل طلا را در سینماهای فرانسه پخش کرده بود که نزدیک به دو میلیون تماشاگر داشت و هنوز هم اکرانش در سینماهای فرانسه ادامه دارد.
از سوی دیگر وکیل فرانسیس فوردکاپولا اعلام کرده که برای پخش این فیلم در دیگر کشورها در حال گفت‌وگو با کمپانی‌های صاحب نام است.
کاپولا برای در اختیار قرار دادن فیلمش به کمپانی فرانسوی لوپاکت در قراردادش این مورد را هم اضافه کرده که لوپاکت باید جدا از سپردن تصمین فردش، نیمی از عواید درآمد سالن‌ها را هم پس از کسر هزینه‌ها، به این فیلمساز امریکایی بدهد.
با توجه به موقعیت پیش آمده برای «مگالوپلیس» و نمایش عمومی آن در سالن‌های فرانسه، کمپانی نتفکلیس نمی تواند حقوق فیلم را بخرد. کمپانی‌های بزرگ دیگر مثل آمازون و اپل گاه موافق شرکت فیلم‌هایشان در بخش مسابقه کن و نمایش در سالن‌های سینمایی فرانسه بوده‌اند.
کمپانی لوپاکت می‌خواهد از حضور غول‌های هالیوود مانند جرج لوکاس جرج میلر، کوین کوستنر و… در جشنواره امسال کن برای تبلغ فیلم کاپولا استفاده کند چون این فیلمسازان امریکایی قطعا در کنار کاپولا خواهند بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *