16:34

بانی‌فیلم: امروز سایت مجلهUniversal Cinema Magazine در گزارشی شرح کوتاهی از انتخاب فیلم محمد رسول‌اف برای شرکت در بخش مسابقه کن۷۷ منتشر کرده است.
این سایت سینمایی همچنین به همزمانی حضور دو فیلمساز ایرانی در بخش مسابقه فستیوال کن هم پرداخته است.
گزارش سایت مجله سینمایی Universal Cinema Magazine را بخوانید:

رسانه‌های فرانسوی به طور گسترده تکمیل شدن لیست رسمی برگزیده جشنواره کن را پوشش می دهند، از جمله لیبراسیون، تله‌راما، لوموند و فیگارو و…
به گفته این نشریات فرانسوی، هیات انتخاب جشنواره کن به تازگی فیلم جدید محمد رسول‌اف، «درخت انجیر» (دانه انجیر مقدس) را دیده است. مدیر جشنواره با انتخاب این فیلم سعی در انتخاب سیاسی داشته است.
درخت انجیر، فیلم محمد رسول‌اف، حول مشکلات و درگیری‌های خانواده یک قاضی با دولت می‌چرخد.
جشنواره برای اولین بار فیلم این کارگردان سرشناس ایرانی را برای حضور در بخش مسابقه پذیرفته است.
رسول‌اف در سال 2005 با بازی «جزیره آهنی» در بخش دو هفته کارگردانان کن شرکت کرد و در سال 2011 با فیلم «خداحافظی» جایزه بهترین کارگردانی را گرفت. او موفق شد در سال 2013 با فیلم «دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند» جایزه فیبرشی منتقدان جهانی را نیز از آن خود کرد.
همین بخش در سال 2017، فیلم «مرد صداقت» (لِرد) ساخته محمد رسول اف را پذیرفت که موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم شد.
سال گذشته تیری فرمو مدیر جشنواره کن برای حضور در این بخش از رسول‌اف دعوت کرد اما به دلیل ممنوعیت قانونی، اجازه خروج از کشور را نگرفت.
اینکه آیا او امسال می تواند در این رویداد شرکت کند یا خیر هنوز مشخص نیست.
به گفته مجله تله‌راما، جشنواره کن با انتخاب این فیلم تصمیمی کاملا سیاسی گرفت.
بدون شک قرار گرفتن فیلم علی عباسی دیگر کارگردان ایرانی به نام «کارآموز» در بخش مسابقه نیز با توجه به پیامدهای سیاسی ادعایی آن برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، توجه و اهمیت سیاسی را به خود جلب خواهد کرد.
با نگاهی به تاریخچه جشنواره کن، این سومین بار است که آثار دو کارگردان ایرانی به طور همزمان برای بخش مسابقه انتخاب می شوند.

پیش از این در سال‌های گذشته، جعفر پناهی و اصغر فرهادی و سعید روستایی و علی عباسی فیلم‌هایی را به صورت همزمان در رقابت داشتند و امسال نیز محمد رسول اف و علی عباسی به طور همزمان با هم در بخش مسابقه کن۷۷ رقابت می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *