13:01

بانی‌فیلم: سیر طبیعی زندگی انسان‌ها و عبور از سال‌های جوانی و میان‌سالی و رسیدن به دوران کهولت و پیری، امری حتمی و گریزناپذیر است.
انسان‌ها به دنیا می‌آیند، بزرگ می‌شوند، جوانی را پشت سر می‌گذارند و دست آخر، پا به دوره‌ای می‌گذارند به نام سالخوردگی که به ناچار شرایط زیستی خاص خود را دارد!
در این روند اما آنچه کمی ناخوشایند و بلکه آزاردهنده است، دیدن کسانی‌ست که شما شاهد جوانی و میانسالگی‌شان بوده‌اید؛ کسانی مانند هنرپیشه‌های سینما و یا خوانندگان موسیقی و حتی ورزشکاران.
این روند ناراحت‌کننده معمولاً در مورد برخی از هنرپیشگان که به دلیل شاخص‌ بودنشان، عنوان ستاره را نیز گرفته‌اند، بیشتر است، درست مثل دیدن چهره بازیگر محبوب بیش از پنج دهه سینما، آلن دلون!
هنرنمایی این ستاره خوش‌چهره و بااستعداد از سال ۱۹۵۷ و با فیلم «وقتی زنی دخالت می‌کند» تا سال‌های واپسین حضورش روی پرده سینماها در ۲۰۱۲، در ذهن دوستداران حک شده.

دلون چه زمانی که در فیلم‌های سینمایی در قالب یک قاتل خونسرد نقش‌آفرینی می‌کرد و چه زمانی که در قامت یک پلیس ظاهر می‌شد، همچنان محبوب تماشاگران بود!
زندگی پرفرازونشیب او و پا گذاشتن به دهه هشتم عمر، آن آسایش و آرامشی را که معمولاً انتظار می‌رود مناسب آن سن و سال باشد، برایش نداشت. جنگ و گریزهای فرزندانش بر سر ارث و میراث، شایعه مرگش در سوییس، زندگی در خانه‌ای بزرگ در حومه پاریس، کناره‌گیری از رسانه‌ها و خبرهای دیگری که نشان می‌داد آلن دلون بسیار دور از آرامشی است که به شدت به آن نیاز دارد.
دیدن چهره تکیده آلن دلون و نگاهی حسرت‌بارش، بخش بزرگی از تصویر درخشان این هنرمند بزرگ را دچار خدشه می‌کند.

دلون سال‌ها پیش در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به اینکه بهترین صدایی که دوست دارد چیست، گفته بود، صدای زوزه گرگ. که این تعبیرش نشان از روح سرکش او داشت. حالا اما با دیدن عکس این هنرپیشه محبوب سینما، علاوه بر مذمت پیری و نامربانی روزگار در مورد خاطرسازانی که سینما با حضور آنان تماشایی‌تر شد، باید حدس زد که آیا آلن دلون هنرپیشه محبوب میلیون‌ها دوستدار سینما، امروز چه صدایی را دوست دارد بشنود؟
او هشتم نوامبر ۸۸ساله شد…
ویدیوی پیوست در صفحات اینستاگرام و تلگرام بانی‌فیلم، بخش کوتاهی از همان مصاحبه تلویزیونی‌ست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *