19:00

بانی‌فیلم: پس از آنکه برخی شنیده‌ها از انتخاب و افزوده شده تعدا دیگری فیلم به فهرست آثار بخش مسابقه جشنواره کن حکایت داشت، امروز براساس یک اعلام غیررسمی، عنوان شد که فیلم «دانه‌های انجیر مقدس» ساخته محمد رسول‌اف در جشنواره کن امسال حضور خواهد داشت.
قرار است فردا فهرست فیلم‌های اضافه شده به کن۲۰۲۴ توسط مسئولان این جشنواره معرفی شوند. اما حضور محمد رسول اف با آخرین فیلمش تقریباً قطعی‌ست.
نشریه ایندی‌وایر به نقل از ورایتی با انتشار این خبر نوشته که محمدرسول‌اف
با فیلم «دانه انجیر مقدس» بازگشت خود به جشنواره کن امسال را تنظیم می‌کند اگرچه مشخص نیست که آیا خود او نیز در جشنواره حاضر خواهد بود یا نه!
ایندی‌وایر در ادامه نوشته که رسول اف در سال 2023 از خروج از ایران برای عضویت در هیئت داوران بین‌المللی کن منع شد.
این نشریه سینمایی در گزارش خود آورده است:
محمد رسول اف، فیلمساز ایرانی پس از جنجال‌هایی که پیرامون عضویت او در هیات داوران سال ۲۰۲۳ وجود داشت، سرانجام امسال با فیلم «دانه انجیر مقدس» به جشنواره فیلم کن بازمی‌گردد.
رسول اف سال گذشته برای عضویت در هیات داوری کن دعوت شد اما به دلیل ممنوع خروج بودن نتوانست در آن فستیوال شرکت کند. فیلمساز «شیطان وجود ندارد» پس از بازداشت در ژوئیه 2022 به دلیل انتشار بیانیه‌هایی در انتقاد از خشونت‌ها، ممنوع‌خروج شد. او در فوریه ۲۰۲۳ به دلیل وجود نگرانی‌هایی در مورد سلامتی‌اش، به طور موقت از زندان آزاد شد. رسول‌اف بعداً مورد عفو قرار گرفت و به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از ایران محکوم شد.
در ادامه گزارش ایندی‌وایر آمده: اکنون رسول اف آخرین فیلم خود با عنوان «دانه انجیر مقدس» را در رقابت با دیگر فیلم‌های بخش مسابقه، در جشنواره به نمایش می‌گذارد.
این در حالی‌ست که خبر حضور فیلم رسول‌اف در کن امسال همچنان مخفی مانده است، هرچند هنوز هیچ صحبتی در مورد حضور این سینماگر ایرانی در جشنواره وجود ندارد. این خبر را ابتدا ورایتی منتشر کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *