17:56

پروژه «فرصت مطالعاتی در چارچوب طرح پیشران پژوهشی پیرامون سفالینه‌های زرین‌فام ایرانی»، با هدف راه‌اندازی بانک اطلاعاتی سفالینه‌های زرین‌فام ایرانی به‌صورت پروژه‌‌های مشخص و هدفمند در بخش‌های مختلف تاریخی، ریخت‌شناسی، ساختارشناسی و ….مرتبط با این آثار، طراحی و برنامه‌ریزی شده و در دست اجراست.
به گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، فاطمه علیمیرزایی مسئول بخش سفال پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی 19 تیر 1402 با اعلام این خبر گفت: طرح پیشران پژوهشی پیرامون سفالینه‌های زرین‌فام ایرانی از سال 1401 به عنوان طرح پیشران در پژوهشگاه به تصویب رسیده است.
علیمیرزایی تصریح‌ کرد: طرح پیشران سفالینه‌های زرین‌فام، با هدایت نگارنده و همکاری غلامرضا رحمانی عضو هیأت علمی و معاون فناوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه، با هدف راه‌اندازی بانک اطلاعاتی سفالینه‌های زرین‌فام ایرانی از سال 1397 آغاز شده و به‌صورت پروژه‌‌های مشخص و هدفمند در بخش‌های مختلف تاریخی، ریخت‌شناسی، ساختارشناسی و ….مرتبط با این آثار، طراحی و برنامه‌ریزی شده و در دست اجراست.
این کارشناس افزود: طرح یاد شده، به سبب گستردگی و تنوع موضوعات قابل مطالعه‌ مرتبط و نیز وسعت و پراکندگی نمونه‌ها در داخل و خارج از کشور، نیازمند همکاری حوزه‌های تخصصی مختلف است، با این دیدگاه و در یک گام مهم، بخش‌هایی از طرح در قالب پیشنهادات پژوهشی بمنظور گذراندن دوره‌های فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی آماده و ارایه شده‌است.
مسئول بخش سفال پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی اظهارکرد: طرح پژوهشی «گونه‌شناسی و طبقه‌بندی نقوش سفالینه‌های زرین‌فام تخت‌سلیمان» از جمله این پروژه‌ها است که با نظارت و همکاری مجریان این طرح، توسط نگار کفیلی عضو هیأت علمی دانشگاه هنر تهران در سال 1401-1402 به انجام رسیده‌است.
او در پایان خاطرنشان‌کرد: پژوهشگران، اساتید و دانشجویان علاقمند، در صورت تمایل به همکاری در پروژه «فرصت مطالعاتی در چارچوب طرح پیشران پژوهشی پیرامون سفالینه‌های زرین‌فام ایرانی»، می‌توانند به منظور اطلاع از فرایند مشارکت در طرح، ثبت درخواست و رزومه علمی خود با شماره 66736584-021 پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی تماس بگیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *