19:04

بانی‌فیلم: پنجشنبه شب و در فاصله یک روز مانده به پایان جشنواره هفتاد چهارم برلین. فیلم «کیک محبوب من» ساخته بهتاش صناعی‌ها همچنان در رتبه نخست جدول نظرخواهی اسکرین از منتقدان جهانی است.
بر اساس همین جدول منتقدان بین‌المللی که نشریه انگلیسی اسکرین انترنشنال منتشر می‌کند، پس از فیلم ایرانی «کیک محبوب من»، فیلم اتریشی «حمام شیطان» توانسته بالاترین امتیاز را با مجموع سه ستاره از چهار ستاره به دست آورد.

اسکرین پیش بینی می‌کند که «حمام شیطان» ساخته مشترک خانم‌ها ورونیکا فرنز و سورین فیالا، شانس بالایی برای بردن جایزه مهم جشنواره را دارد.
دو کارگردان به طور مشترک سناریو را نوشته و این فیلم را کارگردانی کرده‌اند.
داستان «حمام شیطان» در قرن هیجدهم در روستایی می گذرد که در اطرافش را جنگل بزرگی احاطه کرده؛ در این روستا زنی محکوم به مرگ شده زیرا فرزند خود را کشته است، او پس از قتل فرزندش، با معشوق خود در تلاشند که به زندگی‌شان ادامه دهند اما کمی بعدتر، زن احساس گناه می‌کند و روز به روز مسئله کشتن فرزند، بیشتر بر روح و روانش سنگینی می کند.
مسیر زندگی زن قاتل، رو به تباهی می‌گذارد تا اینکه این مسیر او را به انزوا می‌کشاند. زن به نظرش می‌آید که «جن» نه تنها در فکر، بلکه در بدنش هم حلول کرده است.
سناریو «حمام شیطان» بر مبنای سندهایی که بدست آمده، نوشته شده، فیلم محصول آلمان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *