14:39

بانی‌فیلم: مشابهت‌های میان شخصیت «نقی» سریال پایتخت با «صمد» سریالسرکار استوار، صرف نظر از جایگاه هنری خالقان آن دو شخصیت، نوعی همسویی راهبردی این دو را نشان می‌دهد!

انتشار خبر ساخت فیلم سینمایی «پایتخت» با همان عوامل و همان تیم، نشان می‌دهد که سازندگان این سریال موقعیت‌سنجی درستی برای تولید فیلم سینمایی پایتخت داشته‌اند.

بدیهی‌ست سریال «پایتخت» با همه ضعف‌هایش، همچنان چند پله از کمدیمبتذل‌های سینمای ایران پیش است؛ مقبولیتی که شخصیت‌های این سریال در طول پخش قسمت‌های پیشین پیدا کرده‌اند راه را برای موفقیت «پایتخت» هموار خواهد ساخت!

نکته جالبی که باید به آن توجه کرد نسخه متاخر و قدیمی چنین روالی برای ساخت فیلم از شخصیت‌های محبوب تلویزیون در سینما، به پرویز صیاد و شخصیت صمد در سریال «سرکار استوار» برمی‌گردد.

اگرچه عیارسنجی هنری میان نقی‌ معمولی «پایتخت» با صمد سریال قدیمی «سرکار استوار» اساساً قیاس مع‌الفارغ است اما در واقع مسیری که هر دو این از صفحه کوچک تلویزیون به پرده بزرگ سینما طی کرده و خواهند کرد، نشان از روالی یک شکل و همسو با یکدیگر البته در دو زمان متفاوت دارد.

مسلماً همانطور که پرویز صیاد در سال‌های پیش از انقلاب توانست از میزان محبوبیت شخصیت صمد برای ساختن تعداد زیادی فیلم سینمایی استفاده کند و فیلم‌های صمدش رونق‌بخش گیشه‌های نوروزی سینما در سال‌های دور باشد، چندان دور از انتظار نیست که سازندگان «پایتخت» هم احتمالاً نقی معمولی را در موقعیت‌های مختلف و داستان‌های متفاوت راهی پرده سینماها کنند تا جای ممکن از شخصیت محبوب پول درآورند و علاوه بر رونق بخشیدن به گیشه‌ها و اقتصاد سینما، برای مردم خسته و سردرگم، لحظات مفرح و شادی را هم بیافرینند!

در مورد تهیه نسخه سینمایی پایتخت، این امتیاز برای سیروس مقدم، الهام غفوری و محسن تنابنده به عنوان نفرات اصلی تولید سریال وجود دارد تا حداکثر بهره اقتصادی را از نسخه‌های سینمایی این سریال ببرند.

با وجود این که با طولانی شدن مداکرات سازندگان سریال با مدیران قدیم و جدید سیمافیلم، وقفه‌ای در ساخت سریال پایتخت به وجود آمد و کار دو طرف سازنده و مدیران سیمافیلم را در رسیدن به توافق به درازا کشاند، اما با کنار گذاشتن اختلاف نظر در اهدای امتیاز تولید فیلم سینمایی از سوی تلویزیون به سازندگان پایتخت، این تاخیر را از میان برد و با اعلام موافقت مقامات تلویزیون برای دادن امتیاز ساخت فیلم‌ سینمایی «پایتخت» به سازندگانش، قفل ساخت بخش هفتم این سریال محبوب باز شد.

از قرار معلوم سازندگان فیلم سینمایی پایتخت، فصل هفتم این سریال را در ۱۶ قسمت بسازند که پخش آن از تلویزیون در سال ۱۴۰۳ و یا نوروز ۱۴۰۴ خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *