22:35

بانی‌فیلم: به دنبال جنجال‌هایی که در فرانسه درباره مهمترین هنرپیشه بین‌المللی این کشور به راه افتاد و در رابطه با اتهام آزار جنسی ژرار دپاردیو و طرح شکایت‌هایی از سوی زنان از او، امروز اعلام شد که وزیر فرهنگ فرانسه خواسته تا نشان لژیون دونور این هنرپیشه پس گرفته شود.
در چنین جنجالی حتی برخی نیز گفته بودند که باید ژرار دوپاردیو از صفحه فرهنگی و سینمایی فرانسه حذف شود.
اما در میانه این هیاهو، مانویل ماکرون رییس جمهور فرانسه ضمن حمایت از ژرار دوپاردیو، وزیر فرهنگ دولت خود را مورد عتاب قرار داد و به او گفت که در این موضوع دخالت نکند.
امروز هم در روزنامه مشهور فرانسوی فیگارو، نامه‌ای از سوی پنجاه شخصیت هنری، فرهنگی و سینمایی فرانسه به چاپ رساند که به طرفداری از طرار دوپاردیو هنرپیشه مشهور این کشور برخاسته‌اند.
امضاکنندگان دراین نامه سرگشاده نوشته‌اند: ما هنرمندان ، نویسندگان و تهیه‌کنندگان سینما ، نمی‌خواهیم وارد جدل با مقامات دادستانی شویم. آنها باید کار خود را بکنند. اما دوپاردیو احتمالا یکی از بزرگ‌ترین هنرپیشه‌ها و یکی از غول‌های مقدس سینماست. ما نمی‌توانیم در مقابل کینه‌هایی که به شخص او وارد می‌شود بی‌تفاوت بمانیم.
وقتی این چنین کینه‌ورزی به او می‌شود، در واقع به هنر حمله شده است.
از بین هنرمندانی که نامه را به طرفداری از ژرار دوپاردیو، امضا کرده‌اند می‌توان به ناتالی بای، برتراند بلیه، ژاک دورتون، کارلا برونی (خواننده و همسر رییس جمهورسابص سارکوزی)، افیرا نوتر، و امانویل سنیه اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *