10:59

بانی‌فیلم: پس از موفقیتی که اکران نخست فیلم «تاپ گان: ماوریک» تام کروز سال گذشته برای جشنواره کن به همراه داشت و حضور ستارگان هالیوودی این فیلم، رونقی تبلیغاتی به فستیوال فرانسوی داد، امسال هم مدیران کن تلاش دارند برنامه مشابهی را تدارک ببینند.
به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم از فرانسه، خبرها حاکی از آن است که یکی از رویدادهای مهم هفتادو ششمین دوره جشنواره کن، حضور پرسروصدای فیلم سینمایی «ایندیانا جونز ۵» برای نخستین نمایش جهانی آن خواهد بود.
تیری تییری فرمو مدیر جشنواره کن در سفری که به هالیوود داشت با کمپانی سازنده پنجمین ایندیانا جونز (ایندیانا جونز و شماره گیری سرنوشت) گفت‌وگو کرده است.
به نوشته یکی از روزنامه‌های انگلیسی، «ایندیانا جونز و شماره گیری سرنوشت» که با هزینه بسیار بالایی تهیه شده می‌تواند با حضور خود در کن جنجال تبلیغاتی گسترده‌ای را رقم بزن و یک رکورد تازه به جا بگذارد.
برخی از کارشناسان معتقدند که اکران «ایندیانا جونز ۵» می‌تواند حتی فراتر از اکران «تاپ گان» باشد که سال قبل با حضور تام کروز در فستیوال کن به نمایش درآمد و سپس در سراسر جهان با فروش فوق‌العاده‌ای روبرو شد.
در «ایندیانا جونز و شماره گیری سرنوشت» هریسون فورد، مدس میکلسون، فئوبه والتر بریج و آنتونیو باندراس بازی دارند.
جدا از این، یک کمپانی بزرگ دیگر امریکایی قرار است «قاتلان ماه کاغذی» فیلم جدید مارتین اسکورسیزی را برای حضور در افتتاحیه جشنواره کن پیشنهاد کند. در این فیلم لئوناردو دی‌کاپریو و رابرت دونیرو بازی دارند.
«شهر سیاره‌ای» فیلم جدید وس اندرسن هم که با حضور ستارگان بزرگ ساخته شده قرار است در کن امشال شرکت کنند.
از دیگر فیلم‌های امریکایی صحبت از آخرین اثر کریستفر نولان به‌ نام « اوپنهایمر» نیز می‌شود که در لیست احتمالی قرار دارد.
باید اشاره کرد که هنگامی که یک فیلم امریکایی اولین نمایش جهانی خود را از کن آغاز می‌کند برای تبلیغاتش معادل یک میلیون دلار هزینه‌ می‌کند!
ژاپن هم قرار است فیلم «هیولا» اثر کوریدا هیروزوکو، را در کن امسال ارایه دهد و یک فیلم انیمیشن هم از استاد میازاکی در این فستیوال به نمایش در خواهد آمد.
از فرانسه فیلم «ژان دوباری» ساخته می وین در کن ۷۶ خواهد بود؛ فیلمی که داستانش در باره لویی پانزدهم پادشاه فرانسه است.
همچنین اثر جدید فیلمساز ترک. نوری بیلگه جیلان به نام «درباره علف‌های خشک» به بخش مسابقه قرار است راه یابد.
این ها بخشی از اطلاعات فیلم‌هایی بود که در فستیوال کن اکران خواهد شد.
بزودی فیلم‌های دیگری در فهرست بلندبالای آثار امسال افزوده می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *