18:51

بانی‌فیلم: برای سینمادوستان و علاقمندان فیلم، دانستن چگونگی تولید فیلم‌ها جذابیت خاصی دارد؛ اینکه یک فیلم سینمایی مطرح که شاخصی برای سنجش کیفیت فیلم‌های دیگر است، چطور جلوی دوربین رفت و چه مشکلاتی را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم، فیلم سینمایی «گاو» دومین فیلم سینمایی ساخته زنده‌یاد داریوش مهرجویی در سال ۱۳۴۸ که یکی از مهم‌ترین فیلم‌های جریان موج‌نو سینمای ایران است، موضوع مستندی شد تا مخاطب امروز سینما را با نحوه ساخت این اثر سینمایی آشنا کند.
در این باره، یک مستند بلند که ساختش چند سال طول کشیده به تازگی به پایان رسید و سر انجام آماده نمایش شد.
«ساختن فیلم گاو» مستندی در ستایش از داریوش مهرجویی، فیلمساز برجسته تاریخ سینمای ایران است.
این اثر گیرا و جامع ساخته بهمن مقصودلو فیلمساز نام‌آشنای ایرانی‌ست و قرار است در یکی از سینماهای پاریس به نمایش عمومی درآید.
قرار است آخرین ورژن «ساختن فیلم گاو» روز شنبه ۱۲ اسفند برابر با دوم مارچ با حضور کارگردان این مستند که خود تهیه‌کننده آن هم هست، در سالن سینما انتروپو پاریس در منطقه۱۴ پاریس (یکی از سینماهای هنر وتجربه پاریس)، راس ساعت چهار و نیم بعد از ظهر به نمایش در می‌آید.
پس از نمایش این مستند. جلسه پرسش و پاسخ تماشاگران با کارگردان آن برگزار خواهد شد.

در «ساختن فیلم گاو»، کارگردان با داریوش مهرجویی و بسیاری از عوامل فیلم در دو مقطع زمانی با فاصله زیاد حرف زده که حاصل آن گفت‌وگوهای دست اولی شده که ارزش تماشای این مستند را بالاتر می‌برد.
جدا از این، کارگردان این مستند با تعدادی از کارشناسان سینمای ایرانی و منتقدان غربی نیز مصاحبه‌هایی در باره فیلم «گاو» انجام داده که این اثر را جذاب و پربار کرده است.

شیوه ساخت و مطالب ارزشمندی که در «ساختن فیلم گاو» طرح شده. این مستند را به سندی ماندگار برای سینمای ایران تبدیل کرده است.
تماشای مستند «ساختن فیلم گاو» فرصت خوبی برای علاقمندان به سینمای ایران و داریوش مهرجویی است که می‌توانند در آن شرکت کرده و از چند و چون ساخته شدن «گاو» آگاه شوند.
نظرات منتقدان و عوامل شرکت کننده در مستند «ساختن فیلم گاو» بسیار شنیدنی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *