10:28

ماکان‌بند درحالی‌ طی پنجمین شب جشنواره سی‌ونهم به سن رفتند که با توجه به شوخی‌های کلامی مفرط، حرکات سنجیده و هماهنگ و مهیج کردن فضای سالن، قطعا داغ‌ترین اجرای جشنواره موسیقی فجر امسال را رقم زدند.
به گزارش ایرنا، ماکان‌بند شب گذشته در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی به روی سن رفتند و به‌جرات، داغ‌ترین کنسرت جشنواره سی‌ونهم را اجرا کردند.
در اجرای شب گذشته ماکان‌بند، گروه به مانند همیشه، به فرامتن توجه بسیاری داشت. شوخی‌های بیش از اندازه، یکی از پارامترهایی است که این گروه در هر اجرا به آن پایبند است و ازقضا، نتایج بسیارخوبی نیز از آن می‌گیرد. از آدم‌های داخل سالن گرفته تا مامور حراست، دایره شوخی‌های امیر مقاره است که سبب می‌شود تا جو سالن، شادتر شود.

وقتی مخاطبان یک دقیقه آرام و قرار ندارند
این رویکرد در شرایطی که عمده مخاطبان این گروه، نوجوانان و جوانان کم‌سن‌وسال هستند، فضای سالن را مهیج‌تر کرده و سبب می‌شود تا مخاطبان، اکت‌های زیادی را تجربه کنند. به همین دلیل، کنسرت ماکان‌بند، نمونه بسیارخوبی برای تخلیه هیجانات و افزایش سرانه نشاط اجتماعی است. به‌جرات می‌توان ادعا داشت که در جریان این کنسرت، مخاطبان برای یک دقیقه نیز آرام و قرار ندارند و یا در حال تشویق‌های متنوع هستند و یا با صدایی بلند، آهنگ‌ها را هم‌خوانی می‌کنند.
این یک حسن بزرگ برای ماکان‌بند به حساب می‌آید که در تمام این سال‌ها توانسته روی دور تند بیش‌فعالی، همچنان برای مخاطبان خود محبوب بماند. اینکه ماکان‌بند با همین دست‌فرمان، یک سالن را برای ۹۰ دقیقه در اوج نگه دارد، پتانسیل بزرگی است که این گروه دارد.

هماهنگی تمام گروه با همدیگر
البته که قطعا این فرآیند را نمی‌توان تنها به پای رهام هادیان و امیر مقاره نوشت. یکی از مزایای این گروه، بندی است که سال‌ها در کنار هم هستند و هارمونی زیبایی را در اجرای هر آهنگ پیاده می‌کنند. حرکات سنجیده و هماهنگ تمامی گروه بر روی سن، یکی از جذابیت‌هایی است که سبب اشتیاق بیشتر مخاطب شده و آنها را به وجد می‌آورد.
همچنین این گروه، منظم‌ترین اجرای جشنواره را نیز تجربه کرد. راس ساعت ۲۲، کنسرت را آغاز کرده و راس ۲۳:۳۰ نیز خداحافظی کردند. امیر مقاره همچنین اعلام کرد که برای اجرای این کنسرت، تمام اعضای گروه ما حضور دارند و حتی یک آهنگ نیز کم نکردیم. اشاره مقاره از آن جهت است که برخی خوانندگان به دلیل پائین بودن قیمت بلیت جشنواره به‌نسبت ایام دیگر سال، از چند آهنگ خود می‌زنند و اجرای کوتاه‌تری را برای مخاطبانشان در نظر می‌گیرند.
با این سیاست ماکان‌بند، آنها تا سال‌ها این میزان مخاطب و اقبال را برای خود تضمین کرده‌اند. رویکردی که باید در بسیاری از کنسرت‌های دیگر نیز اتخاذ شود تا مخاطبان، با حس خوشایندی، به تماشای اجرا خواننده موردعلاقه خود بنشینند.
کنسرت‌های گروه ماکان، به همت موسسه آوازی نو با مدیریت حسن اردستانی برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *