17:32

بانی‌فیلم: با پایان یافتن مراسم اسکار نودوششم، حاشیه‌ها و مسایلی که در این دوره از جوایز آکادمی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت؛ از تپق زدن آل پاچینو تا برهنه آمدن جان سنا برای معرفی کردن برنده بهترین طراحی لباس!
اما خارج از این حاشیه‌ها، گویا ستاره بخت فیلمنامه‌نویسان فرانسوی پرتلالو شده و قرار است برای برندگان اسکار بهترین فیلمنامه اتفاق‌های خوبی بیفتد.
اما شرح ماجرا؛
بعد از پایان مراسم اسکار و براساس برنامه‌ریزی‌ها، برندگان جوایز اسکار که به جشن و مراسم شام دعوت شده بودند، در حال گپ زدن با هم بودن که اتفاق جالب و باور نکردنی برای آرتور حریری و ژوستین تریه سناریست‌های «آناتومی یک سقوط» افتاد. سر میز شام، استیون اسپیبلبرگ به آنها نزدیک شد و گفت: «من این فیلم [آناتومی یک سقوط] را ستایش می‌کنم و برای کسب اسکار بهترین سناریو سال، به شما تبریک می‌گویم.»
اسپیلبرگ در ادامه از آنها درخواست کرد که سناریویی هم برای او بنویسند!
اینکه یکی از غول‌های سینمای هالیوود از دو سناریست جوان فرانسوی چنین درخواستی کرده ، برای ژوستین تریه و آرتور حراری را به وجد آورد. این پیشنهاد برای این دو فیلمنامه‌نویس مثل یک رویا بود.
آرتور حراری سر میز شام به مدت یک ساعت با استیون اسپیلبرگ صحبت کرد. این سینماگر آمریکایی که شیفته سناریو «آناتومی…» شده به او گفت: «دوست دارم برای من یک چنین سناریویی با این قدرت و پیچیده بنویسید.»
اطلاعات این دیدار را یکی از تهیه‌کنندگان فرانسوی «آناتومی یک سقوط» که کارگردان و دو سناریست این فیلم را در سفر به هالیوود همراهی می‌کرده در اختیار یک رسانه فرانسوی گذاشته است.
این تهیه‌کننده اضافه کرد که دست‌اندرکاران هالیوودی واقعا عاشق این زوج نویسنده شده‌اند و قطعا پیشنهادات بسیاری به ژوستین تریه کارگردان «آناتومی…» خواهند داد، اما وی گفته که قصد ندارد در آمریکا فیلم بسازد و دوست دارد فیلمسازی‌اش را در کشورش فرانسه ادامه دهد.
امروز امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه در پیامی کسب اسکار بهترین فیلمنامه را به آرتور حریری و ژوستین تریه تبریک گفت.
گفتنی‌ست فیلم «آناتومی یک سقوط» که راه موفقیت خود را از جشنواره کن راه شروع کرد و نخل طلا به دست آورد، به بیش از هفتاد کشور فروخته شد و در جهان به عنوان یک پدیده سینمایی به آن نگاه می‌کنند.
اکران این فیلم بعد از مدت ها هنوز روی پرده سینماهای فرانسه است.
تماشاگران «آناتومی یک سقوط» تا امروز از مرز دو میلیون نفر گذشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *