7:23

بانی‌فیلم: یان فلمینگ خالق شخصیت و داستان‌های جیمز باند که بعدها مشخص شد خودش هم جزو کارکنان سازمان جاسوسی انگلیس، MI6 بوده، از تجربیاتی که هنگام کار در این آژانس جاسوسی به دست آورده بود برای نگارش داستان‌های جیمز باند استفاده کرد.
بخش زیادی از جذابیت‌های سری فیلم‌های جیمز باند، به خاطر داستان‌های معمایی دنیای جاسوسان و روال اکشنی است که در فیلم‌های این مامور سازمان جاسوسی وجود دارد.
با اینکه مبنای داستان بسیاری از فیلم‌هایی که در سالهای دهه‌های نود و دوهزار جیمز باند، تنها در شخصیت این مامور جاسوسی با داستان‌های یان فلمینگ شباهت داشت اما بازهم تاثیر نگاه فلمینگ به عنوان نویسنده داستان‌های جیمز باند، در تمامی فیلم‌های این جاسوس بزن بهادر و باهوش وجود دارد.
سایت بی‌بی‌سی در گزارشی (البته سفارشی!)، به سراغ یکی از جاسوسان MI6 رفته و از او درباره کارش، و شباهت فعالیتش در آن سازمان جاسوسی با شخصیت جیمز باند خلق شده توسط یان فلمینگ پرسیده است!
MI6 سرویس اطلاعات خارجی انگلیس است.
آنچه می‌خوانید برگردان گفت‌وگو با این آقای جاسوس است…!

***

یکی از مدیران سازمان MI6 به شبکه بی‌بی‌سی گفت؛ کار کردن برای این آژانس ممکن است جذاب‌تر از یک فیلم جیمز باند باشد!
این افسر اداره جاسوسی که با نام مستعار «کوامه» معرفی شده، به بی‌بی‌سی گفته که در طول حرفه خود چیزهایی دیده که «…بسیار بیشتر از آن چیزی است که در فیلم‌های جاسوسی می‌بینید.»
کوامه افزود: «ممکن است براساس تصاویر سرگرم‌کننده‌، این تصور پیش بیاید که همه کسانی که در MI6 کار می‌کنند سفیدپوست، مرد . متعلق به طبقه متوسط هستند که این درست نیست».
MI6 سرویس اطلاعات خارجی انگلستان است که ماموریتش جمع‌آوری اطلاعات در خارج از کشور است تا امنیت کشور [انگلیس] را بهبود بخشد، این کار با هدف اصلی جلوگیری از تروریسم، مختل کردن فعالیت‌های دولت‌های دشمن و تقویت سایبرامنیت انجام می‌شوند.
به گفته بی‌بی‌سی، کوامه، اولین جاسوس سیاه‌پوستی‌ست که حاضر شده از مقر MI6 در شهر لندن، گفت‌وگویی را با شبکه رادیویی وان ایکسترا (BBC Radio 1Xtra) انجام دهد.
کوامه درباره محل کار خود گفت: «این کار جذاب‌تر از فیلم‌های جیمز باند است. چیزهای بسیار جالبی دیده‌ام. چیزهایی که ذهن شما را متعجب خواهد کرد.»
کوامه به عنوان مدیر توسعه سازمانی -مدیر مالی و منابع انسانی – در این سازمان جاسوسی فعالیت دارد.
او گفت: «مسئله این است که اگر درباره جیمز باند صحبت کنید، تصور دیگری از کارهای جاسوسی به شما می‌دهد.»
باعث تاسف است که همه فکر می‌کنند کسانی که در اینجا مشغول به کار هستد سفیدپوست، از طبقه متوسط و ​​مرد هستند؛ کسانی که با ماشین آستون مارتین رانندگی می‌کنند و… اما این درست نیست.»
كوامه گفت: «خيلي از مردم خواهند دانست كه MI6 چيست. باید بگویم که شخصیت Q واقعي – رئيس آژانس – يك زن است، معاون او هم زن است.»
کوامه به بی‌بی‌سی گفت، اینکه شغلش جیست و کجا کار می‌کند را به همسر و خواهرش گفته اما فرزندان خردسالش از این موضوع خبر ندارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *