16:17

بانی‌فیلم: جشنواره لوکارنو در حالی از فردا کار خود را شروع میکند که فیلم «اسیران سرنوشت» ساخته مهدی صاحبی در بخش هفته منتقدین این رویداد سینمایی پذیرفته شده است

به گزارش بانی‌فیلم، هفتاد وششمین دوره جشنواره لوکارنو از فردا چهارشنبه دوم آگوست به مدت ده روز درکشور سوییس برگزار خواهد شد.
در بخش مسابقه بین المللی لوکارنو، فیلم داستانی «منطقه ممنوعه» ساخته علی احمدزاده روز دهم آگوست به نمایش در خواهد آمد.
در بخش «هفته بین‌المللی منتقدان» که هفت فیلم مستند انتخاب شده، «اسیران سرنوشت» ساخته فیلمساز ایرانی مهدی صاحبی به مدت زمان صد دقیقه در میان منتخبان است.
این فیلم مستند به زبان فارسی و محصول سوییس و المان است که در آن سازنده به سرنوشت تعدادی از مهاجران کشورهای گوناگون می‌پردازد، کسانی که بنا بر دلایل گوناگون ناچار به ترک وطن شده‌ و با مشکلات گوناگونی روبرو می‌شوند. اغلب حس ناامیدی و سرخوردگی به آنان دست می‌دهد، اما آنها در تلاشند رابطه دوستی بین خود‌ ایجاد کنند و با یک نوع همبستگی بر مشکلات فایق آیند. این شرایط باعث می‌شود که این مهاجران رفته رفته امیدی در دل‌های‌شان زنده شود.
مهدی صاحبی کارگردان مستند «اسیران سرنوشت» در سال ۱۹۶۳ در ایران به دنیا آمده و از سال ۱۹۸۳ در سوییس زندگی می‌کند. او تحصیلاتش را در دانشگاه زوریخ تا مرحله دریافت دکترای مردم‌شناسی ادامه داد.
صاحبی چند سال است به عنوان سناریست،کارگردان و مدیر فیلمبرداری فعالیت می‌کند. او از سال ۱۹۹۹ تا کنون چند فیلم کوتاه ومستند ساخته است.
یکی از داوران بخش مسابقه بین‌الملل هفتاد وششمین دور جشنواره لوکارنو، زر امیرابراهیمی است. فیلم «شیدا» ساخته نورا نیاسری که وی به عنوان بازیگر در آن نقشاصلی را دارد، در اختتامیه و در بخش خارج از مسابقه هم به نمایش در خواهد آمد.
سینمای ایران از قبل از انقلاب در جشنواره لوکارنو حاضر بود و در سال‌های بعد تا امروز هم حضور بسیار گسترده‌ای داشته و جوایز بسیاری از جمله در سال ۱۹۸۴پوزپلنگ طلا را برای فیلم «خمره» اثر قابل توجه ابراهیم فروزش به دست آورده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *