20:23

بودجه، دستمزد کارگردان و سایر حواشی فیلم فیلم فرانسوی «آناتومی یک سقوط»

پاریس- خبرنگار بانی‌فیلم: اگر چه جشنواره کن ۲۰۲۳ شنبه شب ۲۷ می به پایان رسید و نخل طلا به فیلم فرانسوی «آناتومی یک سقوط» و کارگردان زن فرانسوی‌اش رسید، اما هنوز و بعد از گذشت هشت روز از پایانجشنواره کن، در رسانه‌های فرانسوی همچنان بحث و جدل‌ها بر سر این فیلم و به ویژه صحبت‌های خانم ژوستین تریه ادامه دارد؛ حرف‌هایی که این کارگردان فیلم در شب اهدای جوایز برگزیدگان کن، علیه سیاستهای رییس جمهور فرانسه مطرح شد.
این موضوع حتی در مجلس فرانسه هم باعث بحث و گفت‌وگو در جناح‌های گوناگون شده است.
خانم ژوستین تریه که طرفدار حزب سوسیالیست فرانسه است با اولین فیلمش «نبرد سولفرینو» گرایشسیاسی خود را نشان داده بود. وی همواره انتقاد کننده سیاست‌های احزاب راستگرای فرانسه بوده است .
اخیرا برخی از رسانه‌های فرانسوی پرونده ساخت فیلم این کارگردان و میزان دستمزدش را علنی کرده‌اند.
بودجه «آناتومی یک سقوط» که چهارمین فیلم ژوستین تریه است، شش میلیون و دویست هزار یورو بوده و دستمزد خود کارگردان که سناریو فیلم را هم به طور مشترک نوشته بیش از ۱۷۰هراز یورو بوده است!
این مبلغ حدودا ۳/۶ درصد بودجه این فیلم را تشکیل می‌دهد و برای فیلمی که نخل طلا را برده معقولانه است و قاعدتا نمی‌تواند مورد اعتراض باشد، اما طبیعتا از حالا به بعد این کارگردان می‌تواند برای فیلم بعدی خود چهار یا حداکثر، پنج درصد از میزان کل بودجه فیلم را درخواست کند.
«آناتپمی یک سقوط» در ۴۵ روز فیلمبرداری شد و بازیگران نقش‌های اصلی فیلم هر کدام دستمزدی ۲۵هزار و۳۰۰ یورویویی دریافت کردند.
مرکز ملی سینمای فرانسه یکی از سرمایه‌گذاران این فیلم است که مبلغ پانصد هزار یورو کمک مالی کرده است، جدا از این پخش‌کنندگان هم قبل از اتمام فیلم، روی آن سرمایه‌گذاری کرده بودند.
گفتنی‌ست پس از موفقیت «آناتومی یک سقوط» در کسب جایزه نخل طلای فستیوال کن، این فیلم تاکنون به سی کشور جهان فروخته شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *