12:18

در حالی که آرای معترضان به استفاده از بازیگر رنگین‌پوست در «پری دریایی کوچولو» می‌توانست تأثیر منفی بر موفقیت این فیلم بگذارد، منتقدان آن را در فهرست ۱۰ بازسازی برتر دیزنی قرار دادند.
به گزارش مهر به نقل از سینما بلِند، پیش‌بینی می‌شد بازسازی دیزنی از «پری دریایی کوچولو» به دلیل دیدن این انیمیشن کلاسیک در قالب زنده، در باکس آفیس موفق ظاهر شود. در حالی که انتظار از فیلم در گیشه‌های سینماها برآورده شد، اما تعداد نقدهای منفی در برخی وب سایت‌های رتبه‌بندی آنقدر زیاد بود که استقبال کلی تماشاگران از فیلم را زیر سوال برد. این بازخورد عجیب و افزایش نقدهای منفی موجب نشد تا منتقدان «پری دریایی کوچولو» را از جای دادن در فهرست یکی از ۱۰ بازسازی برتر دیزنی محروم کنند.
بمباران منفی فیلم آنقدر عجیب بود که بیش از ۱۳۰۰۰ رای‌دهنده در سایت IMDB به این فیلم امتیاز یک دادند و سایت «آلوسینه» هم موج منفی مشابهی دریافت کرد. از آنجا که احتمال می‌رفت برخی کاربران به دلیل‌های نژادپرستانه برای انتخاب هالی بیلی سیاه‌پوست در یک نقش سنتی سفیدپوست سعی کنند این فیلم را تخریب کنند، این سایت‌ها این فعالیت‌های رباتی را شناسایی و محاسبه جدیدی را اعمال کردند.
در برابر سایت «راتن تومیتوز» با رده‌بندی همه ۲۱ بازسازی زنده دیزنی از انیمیشن‌هایش، «پری دریایی کوچولو» را از نظر رتبه بندی منتقدان در رتبه نهم در بین ۱۰ فیلم برتر جای داد.
«پری دریایی کوچولو» در حال حاضر ۶۸ درصد امتیاز در سایت «راتن تومیتوز» از منتقدان دریافت کرده است. بازسازی «دیو و دلبر» با امتیاز ۳ درصد بالاتر در رده هشتم جای گرفته است. دیگر فیلم‌های بالاتر فهرست شامل «کریستوفر رابین»، «مولان»، «کروئلا»، بازسازی سال ۱۹۹۴ «کتاب جنگل رودیار کیپلینگ»، «سیندرلا» و «اژدهای پیت» هستند. در جایگاه نخست هم بازسازی «کتاب جنگل» در سال ۲۰۱۶ است که ۹۴ درصد آرای منتقدان را دارد.
«پری دریایی کوچولو» اما به غیر از قرار گرفتن در فهرست رتبه‌بندی برتر بازسازی‌های دیزنی توسط «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۵ درصدی مخاطبانش را کسب کرده است.
از آنجا که «پری دریایی کوچولو» به صدر باکس آفیس رسیده و از استقبال تماشاگران برخوردار شده به نظر می‌رسد دیزنی به این زودی‌ها بازسازی هوشمندانه سرمایه‌های خود را متوقف نکند. «سفید برفی» و «موفاسا: شیر شاه» ۲ فیلم دیگری هستند که انتظار می‌رود هر دو سال ۲۰۲۴ اکران شوند. همچنین بازسازی‌های دیگری از دیزنی مانند «موآنا»، «هرکول»، «شمشیر در سنگ» و «بامبی» در دست ساخت هستند. بازسازی‌ها برداشت‌های مدرن‌تری را برای نسل‌های جوان‌تر ارایه و در عین حال لحظات نوستالژیک را نیز حفظ می‌کنند.
آی‌ام‌دی‌بی پایگاه اینترنتی فیلم روز چهارشنبه اعلام کرد که «فعالیت رای‌دهی غیرمعمول» که در صفحه بازبینی این فیلم شناسایی کرده باعث شد تا برای کاهش این فعالیت ناعادلانه تغییراتی در سیستم رتبه‌بندی خود ایجاد کند.
«پری دریایی کوچولو» از زمانی که اعلام شد بازیگر سیاه پوست، هالی بیلی، نقش اصلی آریل، پری دریایی مو قرمز را در این فیلم خواهد داشت، هدف نژادپرستی قرار گرفت.
این فیلم که با بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری ساخته شده در کمتر از یک هفته فروشی ۲۱۱ میلیون دلاری را در سراسر جهان ثبت کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *