17:06

بانی‌فیلم: در حالی که هنوز واکنش‌های‌ منفی افکار عمومی فرانسه از معرفی نکردن فیلم برنده نخل طلای جشنواره کن به آکادمی اسکار ادامه دارد، امروز خبر رسید که این باراک اوباما رییس جمهور پیشین امریکا هم فیلم «آناتومی یک سقوط» را در لیست بهترین فیلمو های سال خود قرار داده است!
به گزارش خبرنگار بانی‌فیبم از فرانسه، جدا از انتخاب‌های منتقدان سینمایی جهان، باراک اوباما هم که علاوه بر سیاست، اهل ادبیات و هنر هم هست، در پایان سال بهترین کتاب‌ها و فیلم‌های محبوب و مورد علاقه خود را انتخاب کرده و لیست برگزیدگانش را در اختیار رسانه‌ها می‌گذارد.
معمولا انتخاب شخصیتی سیاسی مانند باراک اوباما باعث کنجکاوی فراوانی هم می‌شود!
اوباما به احتمال بسیار قوی تنها رییس جمهور جهان امروز است که به میزان زیادی فرهنگ و هنر را می‌شناسد و براساس شیفتگی فرهنگی‌اش، دست به انتخاب بهترین‌های حوزه کتاب و فیلم از نگاه خود می‌زند.
به گزارش فیگارو، باراک اوباما در میان دیگر رییس جمهورهای پیشین و فعلی امریکا و همچنین دیگر کشورها اطلاعات و معلوماتی فراتر از دنیای هنر دارد. به گفته این روزنامه فرانسوی، گویا هنر و فرهنگ چندان دغدغه دیگر رییسان جمهور نیست! انتخاب فیلم فرانسوی ساخته خانم ژوستین تریه توسط اوباما می‌تواند بر دیدگاه اعضای آکادمی اسکار بگذارد که بسیاری از آنها طرفدار این رییس جمهور سابق هستند.
قرار کرفتن «آناتومی یک سقوط» در فهرست انتخاب‌های اوباما شانس این فیلم را بردن جایزه‌ای در مراسم اسکار ۲۰۲۴ بالا می‌برد!
روزنامه فرانسوی فیگارو همچنین در گزارش خود نوشته که فیلم «اوپنهایمر» کریستوفر نولان از دیگر فیلمهای محبوب اوباماست که در فهرست قرار دارد.
قابل یادآوری است که فیلم فرانسوی «آناتومی یک سقوط» در کمال تعجب از طرف مرکز ملی سینمای فرانسه ( cnc) برای معرفی به اسکار انتخاب نشد ولی کمپانی آمریکایی پخش‌کننده «آناتومی یک سقوط»، این فیلم را در سه رشته به آکادمی اسکار پیشنهاد داد و براساس نظر کارشناسان، این ساخته فرانسوی شانس بالایی برای به دست آوردن جایزه اسکار بهترین سناریو در مراسم۲۰۲۴ آکادمی سینمایی اسکار خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *