8:51

بانی‌فیلم: رابرت دنیرو بازیگر مشهور آمریکایی، در باره «شادی بزرگ» پدر بودن و آینده‌ کاری‌اش حرف زد؛ «باید آماده باشید.»
ستاره ۸۰ ساله دنیای بازیگری، که ماه گذشته برای ایفای نقش در «قاتلان ماه کامل» کاندیدای جایزه اسکار شد، در گفت‌وگو با مجله پی‌پلPEOPLE درباره زندگی‌ و فرزند هفتمش صحبت کرد.
نویسنده این مجله امریکایی نوشته: رابرت دنیرو به گذشته نگاه نمی‌کند، چون دیدش رو به جلوست!
او می‌گوید: «انتظار هر چیزی که می‌آید را ندارید. اما باید آماده باشید. من آماده هستم تا هر چیزی را که زندگی به من بدهد بپذیرم.»
این فلسفه، حرفه‌ افسانه‌ای او را حفظ کرده است.
دنیرو دو جایزه اسکار برای بازی در فیلم‌های «پدرخوانده۲» و «گاو خشمگین» گرفت که دومین جایزه‌اش حاصل همکاری‌ او با دوست قدیمی فیلمسازش، مارتین اسکورسیزی بود.
در کارنامه رابرت دنیرو، ده‌ها فیلم پرطرفدار را می‌توان نام برد که نشانگر دامنه‌ توانایی بازی او در فیلم‌های دراماتیک و کمدی است؛ از «رفقای خوب» تا «ملاقات با والدین». دنیرو می‌گوید که هنوز هوادارانش به سمتش می‌آیند تا او جمله معروف و تند و تیزش د «ملاقات با والدین» را که به بن استیلر گفت دوباره بگوید: “تو را پایین می‌آورم، عزیز؛ تو را تا چایناتاون پایین خواهم آورد!»)
دنیرو در 80 سالگی، هیچ برنامه‌ای برای کم کردن سرعت فعالیتش ندارد. او درباره آینده صحبت می‌کند، به ویژه در باره آرزویش در ادامه کار بازیگری؛ «من از این کار لذت می‌برم. همینطور از بیشترین زمانی که می‌توانم با خانواده‌‌ام بگذرانم.»
او سال گذشته صاحب هفتمین فرزندش، جیا شد. نوزادی که تیفانی چن شریک زندگی‌ ۴۵ساله‌اش که استاد هنرهای رزمی هم هست، به دنیا آورد.
دنیرو خندان درباره نوزاد ۱۰ماهه‌اش می‌گوید: «چقدر این بچه‌ دوست‌داشتنی‌ست و شیرین. وقتی به او نگاه می‌کنم، هر چیز دیگر، کنار می‌رود. بودن با او لحظه‌ای شاد و آسایش‌بخش است.»
فرزندان دیگر دنیرو، درینا، ۵۶ ساله، و رافائل، ۴۷ساله (از همسر اولش دایان آبات)، دوقلوهای جولین و آرون، ۲۸ساله (از توکی اسمیت) و الیوت ۲۵ساله و هلن ۱۲ ساله (از همسر سومش گریس هایتاور) هستند.
این بازیگر قدیمی درباره آخرین فرزندش می‌گوید: «بچه‌ها همگی از به دنیا آمدن جیا لذت می‌برند.. حتی نوه‌ها هم از آمدن او خوشحالند. به هر حال او خاله‌شان است!»


دنیرو قدردان دوستی‌های بلندمدت خود نیز هست، از جمله رفقاتش با اسکورسیزی.
دنیرو برای آخرین همکاری‌‌اش با اسکورسیزی («قاتلان ماه کامل»)، نهمین کاندیدایی‌اش برای جایزه اسکار را کسب کرد (او پیش از این هم یک نامزدی برای بازی در فیلم «مرد ایرلندی» داشت). دنیرو با این تعداد نامزدی در اسکار در جمع ۱۷ هنرپیشه‌‌ای در تاریخ سینمای هالیوود قرار گرفت که بیشترین نامزدی اسکار در بازیگری را دارند.
دنیرو در مورد اسکورسیزی می‌گوید که “شانس” داشته که با این کارگردان برنده اسکار که او را مارتی صدا می‌زند، کار کند؛ دنیرو می‌گوید: «او به مردم اجازه می‌دهد تا بهترین کارهای خود را انجام دهند و سپس از آنجا هدایت می‌کند.» دنیرو اولین همکاری‌اش با اسکورسیزی در سال ۱۹۷۳ و در فیلم «خیابان‌های پایین شهر» بود.
دنیرو در نقش شخصیت شرور فیلم «قاتلان ماه کامل» ظاهر شده است. در داستان واقعی ترور حکومت اوسج، دنیرو نقش ویلیام هیل، یک مرد سفید ظاهراً خیرخواه را بازی می‌کند که تعدادی از سرخپوستان را به منظور دزدیدن زمین‌های نفت‌دارشان در اوکلاهما دهه ۲۰میلادی به قتل می‌رساند.
اسکورسیزی در باره این نقش می‌گوید: «وقتی باب (دنیرو) تعهد می‌کند، شروع به تحقیقات می‌کند، سوالات درباره همه چیز؛ از لباس شخصیت تا صبحانه‌ای که می‌خورد می‌پرسد. جستجو و کشف‌های او هرگز پایان نمی‌پذیرند.»
دنیرو در حال حضور در سریال «روز صفر» پروژه نتفلیکس سرگرم بازی‌ست؛ یک سریال هیجان انگیز سیاسی که او همچنین تهیه‌کننده اجرایی آن را هم بر عهده دارد. هنگام کار در این سریال بود که دنیرو خبر نامزدی جدیدش در اسکار را شنید.
از او درباره اینکه چگونه شد که در چنین جایگاهی از حرفه‌اش رسیده؟ می‌گوید: «عالی.» و اینکه آیا از لذت چنین لحظه‌ای زیاده‌روی می‌کند؟ که می‌گوید» «خیر.»
مفهوم پاداش برای دنیرو، کار است. درباره بازنشستگی از او پرسیده شده؛ او می‌گوید:« فعلاً آماده نیستم!»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *