13:25

هریسون فورد در تلاش است تا بتواند پس از ۲۵سال و یکبار برای همیشه، شایعه اختلافات خود با برد پیت را بر سر تولید فیلم «زاده‌ی شیطان» خنثی کند.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از سایت اوکی، این هنرپیشه ۸۰ ساله به تازگی در گفت‌وگویی از دغدغه‌هایش در مورد اختلاف سر صحنه بین دو بازیگر هالیوود در هنگام فیلمبرداری فیلم هیجان انگیز «زاده‌ی شیطان» (The Devil’s Own) در سال ۱۹۹۷ گفت.
فورد درباره برد پیت ۵۹ ساله توضیح داد: «برد فیلمنامه «زاده‌ی شیطان» را توسعه داد اما سازندگان فیلم، نقش را به من پیشنهاد کردند.»
فورد تکرار کرد: «من برد را تحسین می‌کنم. فکر می‌کنم بازیگر فوق‌العاده‌ای است. او واقعاً مرد شایسته‌ای است.
اما ما نتوانستیم بر سر اینکه چه کسی کارگردان فیلم باشد به توافق برسیم تا اینکه به آلن جی پاکولا رسیدیم که من قبلاً در دهه نود در فیلم «بی گناه فرض شده» (Presumed Innocent) با او کار کرده بودم اما برد کار نکرده بود. برد در این فیلم، شخصیت پیچیده‌ای داشت و من می‌خواستم این پیچیدگی در کنارم باشد تا کار را درست انجام دهیم. این فقط یک نبرد میان خوب و بد نبود. اختلاف زمانی اتفاق افتاد که من در وسط یک فیلمبرداری بد قرار داشتم.»
در فیلم «زاده‌ی شیطان»، شخصیت فرانکی مک گوایر (با بازی برد پیت)، عضو ارتش جمهوری‌خواه ایرلند است که در جستجو برای خرید موشک‌ در بازار سیاه، به ایالات متحده می‌آید. او به خانه و زندگی تام اومرا (با بازی هریسون فورد)، که یک گروهبان ایرلندی-آمریکایی پلیس نیویورک است وارد می‌شود؛ آن دو به اندازه برادر به هم نزدیک شدند.
اومرا از داستان ماموریت پنهان مک گوایر خبر نداشت. در خلال داستان فیلم، اومرا یکی از افسران پلیس نیویورک را که به طور غیرقانونی به یک جنایتکار شلیک می‌کند دستگیر و او را مجبور می‌کند میان وفاداری و اخلاق یکی را انتخاب کند.
فورد در رابطه با تمایلش برای اینکه شخصیتش در فیلم علاوه بر شرارت شخصیت برد پیت، دارای نوعی دوگانگی و دوراهی هم باشد، اظهار داشت: «من با یک نویسنده روی فیلمنامه کار می‌کردم، اما ناگهان زمان فیلمبرداری متوجه شدیم فیلمنامه‌ای که من و برد روی آن توافق کرده بودیم وجود ندارد!»
فورد گفت: «هر یک از ما نظرات متفاوتی در مورد فیلمنامه داشتیم. می‌دانم که چرا او می‌خواست روی دیدگاه خود باقی بماند، یا من دیدگاهم را تحمیل می‌کردم و منصفانه است که بگویم که آنچه برد عنوان می‌کرد، پیچیده بود. اما باید بگویم که من فیلم را خیلی دوست دارم. خیلی.»
برد پیت در سال ۱۹۹۷ در گفت‌وگویی که با نیوزویک انجام داد درباره اختلاف نظرش با هریسون فورد صحبت کرد و فیلم را با عبارت ناشایستی نامیده بود. او در آن مصاحبه اعتراف کرد که سعی داشته از این فیلم چند میلیون دلاری کنار بکشد.
ستاره فیلم «بابل» بعداً عصبانیت خود را در مورد تولید «زاده‌ی شیطان» روشن کرد و اعتراف کرد که “ترسش خیلی زود شروع شد” و خاطر نشان کرد که بازیگران و گروه در نهایت کار را “درست انجام دادند”.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *