11:20

حسین محمدزاده صدیق، شاعر، نویسنده، مترجم، پژوهشگر و از بزرگان شعر و ادب آذربایجان درگذشت.
به گزارش ایرنا، حسین محمدزاده صدیق (متخلّص دۆزگورن) شاعر، نویسنده، مترجم، پژوهشگر و استاد دانشگاه و از بزرگان شعر و ادب آذربایجان، پس از گذراندن یک دوره بیماری، بامداد روز چهارشنبه – دوم شهریور ۱۴۰۱ – در سن ۷۷ سالگی در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت.
جواد وند نوروز رئیس بنیاد فرهنگی مقبره الشعرا استاد شهریار در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تایید خبر درگذشت حسین محمدزاده صدیق گفت: مرحوم پرفسور محمدزاده صدیق متولد ۱۳۲۴ محله سرخاب تبریز بود، وی بعد از دریافت مدرک کارشناسی ادبیات فارسی از دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی ادبیان ترکی از دانشگاه استانبول ترکیه دریافت کرد و در سال ۱۳۶۲ موفق به دریافت مدرک دکتری ادبیات تطبیقی زبان فارسی عربی و ترکی از این دانشگاه شد.
رئیس بنیاد فرهنگی مقبره الشعرا استاد شهریار توضیح داد: مرحوم محمدزاده صدیق دارای بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیان آذربایجان و ادبیات فارسی است که ترجمه کامل دیوان حکیم ملامحمد فضولی، دیوان اشعار ترکی غریبی تبریزی و تذکره‌ مجالس شعرای روم، و همچنین ترجمه دیوان امام خمینی(ره) به زبان ترکی از آثار برجسته آن مرحوم است.
وند نوروزی گفت: پیکر مرحوم حسین محمدزاده صدیق به تبریز منتقل می‌شود و پس از برگزاری مراسم تشییع در قطعه نام‌آوران وادی رحمت تبریز به خاک سپرده می‌شود. زمان برگزاری مراسم تشییع و تدفین مرحوم محمدزاده از سوی خانواده وی اعلام می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *