11:56

بانی‌فیلم: با داغ شدن موضوع کلاهبرداری شخصی به نام
امیر حسین شریفیان که در قالب شرکت کوروش کمپانی، پای برخی از سلبریتی‌های دنیای بازیگری و ورزشی هم به این ماجرا باز شد.
عمده این موارد مربوط به حضور چهره‌های معروف ورزشی و هنری برای تبلیغ برند کوروش کمپانی و اطمینان دادن به خریداران گوشی همراه از اعتبار این شرکت بود.
صرف نظر از اینکه این موضوع در چه میزانی می‌تواند مورد قضاوت قرار گیرد و این چهره‌های معروف آیا دچار خلط و خطایی شده‌اند، موضوع این یادداشت نیست. اما آنچه که مردم از چهره‌های شناخته شده دنیای ورزش و بازیگری انتظار دارند، پایبندی این چهره‌ها، به حرمت‌گذاری به اطمینان عمومی جامعه نسبت به آنهاست.
اعتبار هر شخصیت شناخته‌شده‌ای در طی سالیان متمادی و با زحمت و مرارت به دست می‌آید؛ حراج آن به ثمن بخس و گذشتن از آن موقعیت محترم، می‌تواند حاصل زحمات یک عمر را بر باد دهد.
حضور چهره‌های مشهور در تبلیغات کالاها و برندها، بهانه‌ای برای مجید میرفخرایی هنرمند سرشناس کشورمان شد تا یادداشتی را در باره پیشنهادی که به زنده‌یاد جهان پهلوان تختی برای تبلیغ کالایی داده‌بودند بنویسد.
یادداشت مجید میرفخرایی را بخوانید:


وقتی خبر این کلاهبرداری موبایل را شنیدم خیلی متاسف شدم، اما تاسف‌بارتر از آن حضور سلبریتی‌هایی‌ست که با حضور در تبلیغ این شرکت کلاهبردار. اعتبار خودشان را نازل و ارزان خرج کردند.
همین مورد مرا به یاد خاطره‌ای از جهان پهلوان تختی انداخت که تامل‌برانگیز است.

خاطره؛
در پیش تولید فیلم «جهان پهلوان تختی» برای نزدیک شدن به زندگی واقعی این اسطوره، بر آن شدیم که با دوستان و نزدیکان او نشستی داشته باشیم تا آنها از خاطرات‌شان با جهان پهلوان بگویند و ما بشنویم تا فضای فیلم قابل باورتر شود.
یکی از پهلوانان زورخانه که از نزدیکان او بود، خاطره ای تاثیر گذار تعریف کرد.
او می‌گفت زمانی آقا تختی در تنگنای مالی قرار گرفت. مدیران شرکت «تیغ ناست» از این موضوع با خبر شدند و به او پیشنهاد تبلیغ تیغ ناست در ازای دریافت بیست هزار تومان -که آن زمان مبلغ قابل توجهی بود- کردند.
او در جواب مسئولان کارخانه تیغ‌سازی گفته بود: این که من تیغ در دست بگیرم و عکس مرا در روزنامه‌ها و مجلات چاپ کنند، مرا از باورهای مردم نسبت به خودم دور می‌کند…
باید توجه داشت جهان پهلوان تختی این حرف در شرایطی زد که به لحاظ مالی دچار مشکل شده بود و آن پول می‌توانست مشکلات اقتصادی او را برطرف کند!
بیخود نیست که کسانی نظیر علی حاتمی و جهان پهلوان تختی جایگاه خاصی نزد مردم دارند و شخصیت‌هایی معتبر هستند.
به دوستانی که نزد مردم محبوبیتی دارند پیشنهاد می‌کنم برای ورود به همچنین مواردی،حتماً در ابتدا بیشتر بیندیشند و بعد منافع اقتصادی را سبک و سنگین کنند.
اطمینان داشته باشید با رعایت این الزامات، دچار مخاطره و ضرر نمی‌شود!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *