13:47

بانی‌فیلم: در نخستین روز جشنواره فیلم فجر، نمایندگان رسانه‌ها شاهد یک فیلم ضعیف، و یک فیلم معمولی بودند!
نمایش دو فیلم «بیرو» و «مرد بازنده» بازتاب‌های متفاوتی در میان منتقدان و نویسندگان سینمایی داشت.
«بیرو» ساخته مرتضی علی‌عباس‌میرزایی که یک فیلم ورزشی درباره بیراوند دروازه‌بان تیم ملی‌ست یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های ورزشی بود که تا کنون جلوی دوربین رفته است.

با وجود اینکه مجید برزگر تهیه‌کننده «بیرو» تلاش می‌کرد در نشست رسانه‌ای این فیلم با تاکیدات مکرر مبنی بر مستقل بودن فیلم، دامنه واکنش‌های منفی را کمتر کند اما بیشتر منتقدان حاضر در نشست می‌دانستند که این تاکیدهای تهیه‌کننده چندان محلی از اعراب ندارد چرا که «بیرو» علاوه بر سرمایه‌گذاری چندمیلیارد تومانی بنیاد فارابی، از موهبت اسپانسرینگ وزارت ورزش هم منتفع شده است!
نقدهای شفاهی در باره «بیرو» علاوه بر ضعف‌های محتوایی، آن را به لحاظ کیفی با تله‌فیلم‌های تلویزیونی مقایسه می کردند.

«مرد بازنده» دومین فیلمی بود که در برج میلاد برای نمایندگان رسانه‌ها به نمایش درآمد.
این ساخته محمدحسین مهدویان هم برخلاف انتظارات، یک فیلم پلیسی معمولی بود که برخی منتقدان آن را ادامه سریال نمایش خانگی «زخم کاری» می‌دانستند و عده‌ای هم این فیلم را اثری جنایی-پلیسی موفق نامیدند.
بیشترین انتقادات در مورد «مرد بازنده» با وجود توانایی‌های جواد عزتی، نادرست بودن انتخاب او برای بازی در نقش شخصیت سرهنگ فیلم می‌دانستند.


به هرحال نقدهای «مرد بازنده» برای سازندگانش خیلی امیدوارکننده نبوده و برخلاف توقعاتی که پیش از جشنواره از این ساخته مهدویان وجود داشت، روز اول جشنواره فیلم فجر، روزی بی‌رمق و دور از انتظار بود…!
عکس‌ها از مارال امیرکیان و امیر برنجی (بانی‌فیلم)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *