11:26

اولین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر، روز حاشیه‌ها و چالش‌های فراوان بود.
به گزارش فارس، اولین روز از جشنواره فجر روز گذشته (دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه) کار خود را در مرکز همایش‌های برج میلاد آغاز کرد. روزی که چالش‌ها و اتفاقات بسیاری داشت و حواشی‌اش بیش از متن آن جلوه‌نمایی می‌کرد.
اولین حاشیه از روز اول چهلمین جشنواره فیلم فجر نبود انسجام مدیریتی بود. بسیاری از مسئولان اجرای جشنواره تا ساعت‌ها تحت تاثیر جو خانه جشنواره قرار گرفته بودند و به نحوی قدرت تصمیم‌ گیریشان دچار مشکل شده بود. این موضوع آنقدر محسوس بود که بسیاری از حاضران متوجه آن شده بودند.
دومین حاشیه روز اول مربوط به نشست‌های خبری فیلم‌های «بیرو» و «مرد بازنده» می‌شود. امسال سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد برای نشست‌های خبری در نظر گرفته شده است، سالنی کوچک که حتی مکان کافی برای استقرار خبرنگاران و عکاسان ندارد، همین موضوع باعث ناتوانی اهالی رسانه در پوشش درست خبری جشنواره شد. این موضوع حتی صدای بسیاری از عکاسان را در نشست خبری «مرد بازنده» در آورد و برخی از آنها این نشست را تحریم کردند. در نشست‌های خبری جشنواره فجر غفلت کنید کرونا می‌گیرید، چرا که جا برای ایستادن نیست، فاصله‌گذاری اجتماعی که دیگر جای خود دارد.
سومین حاشیه مربوط به عدم هماهنگی نشست‌های خبری با نمایش فیلم‌ها بود، به نحوی که پس از اتمام نشست خبری فیلم «بیرو» درب‌های سالن‌های نمایش فیلم بسته شده بود و بسیاری نتوانستند فیلم «مردبازنده» محمدحسین مهدویان را تماشا کنند. این در حالی است که بخش زیادی از سالن نمایش فیلم خالی از تماشاگر بود.
در کنار این سه حاشیه، یک نکته نیز بسیار پر رنگ بود و آن نبود لپ‌تاپ‌هایی بود که در سال‌های گذشته در خانه جشنواره وجود داشت و اهالی رسانه می‌توانستند به کمک آن اخبار خود را مخابره کنند. نبود این لپ‌تاپ‌ها باعث سرگردانی بسیاری از خبرنگاران شده بود.
در نهایت باید گفت که امیدواریم در روز دوم جشنواره که تا ساعاتی دیگر برگزار می‌شود، این مشکلات تکرار نشود و چهلمین جشنواره فیلم فجر شایسته‌تر برگزار شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *