16:14

سومین آیین سپاس تهیه کنندگان سینمای ایران به همت جامعه صنفی تهیه کنندگان برگزار شد.
تقدیر از 7 ستاره هنر هفتم در سومین آیین سپاس تهیه کنندگان
به گزارش فارس، سومین آیین سپاس تهیه کنندگان سینمای ایران به همت جامعه صنفی تهیه کنندگان در هتل پارسیان آزادی برگزار و برگزیدگان خود را در بخش‌های مختلف اعلام کرد.
در ابتدای این مراسم که با پخش مستندی از زنده یاد سیف الله داد و یادی از او آغاز گردید، سیدضیاء هاشمی رئیس هیئت مدیره جامعه صنفی گفت: به اهمیت پویایی بخش خصوصی در سینما تاکید کرده و افزود رونق پایدار صرفا با تقویت بنیان‌های بخش خصوصی ایجاد می‌شود، حتی اگر سالی ۱۰۰ فیلم توسط دولت و نهادهای شبه دولتی تولید شود، این رونق در تولید پایدار نبوده و در بلند مدت آثار تخریبی خود را دارد.
وی در ادامه در پاسخ به مجری مراسم در خصوص انسجام صنفی گفت: خروج جامعه صنفی از شورای عالی تهیه کنندگان تابع سال‌ها تلاش بی‌نتیجه ما برای حفظ تمامیت صنفی بود. هرچه زدیم به در بسته خورد. متاسفانه منافع فردی بر خیر و مصالح جمعی اولی ست و تا در برهمین پاشنه می‌چرخد، وضعیت صنوف برهمین منوال است.
در این مراسم که فرزاد حسنی اجرای آن را برعهده داشت، از ۶ چهره برگزیده تهیه‌کننده به شرح زیر تقدیر بعمل آمد در کنار نشان سپاس، نشان درجه یک تهیه کنندگی به سعید حاجی میری به عنوان تهیه‌کننده پیشکسوت؛ نشان ابوریحان و نشان درجه یک تهیه کنندگی به محمد حسین فرح بخش برای یک عمر تهیه کنندگی موثر و بی‌وقفه ونشان ابوریحان و نشان درجه یک تهیه کنندگی به سعید سهیلی به عنوان تهیه‌کننده خبره و کارآمد در تهیه فیلم‌های سینمایی تقدیم گردید.
و همچنین نشان سپاس و لوح تقدیر به مهدی کرم پور به عنوان تهیه‌کننده فعال و موثر در امور صنفی سینمای ایران؛ سعید ملکان به عنوان تهیه‌کننده جسور و پیشرو در تهیه و تولید فیلم سینمایی روز صفرو علی اوجی به عنوان تهیه‌کننده فعال و پیشرو در تهیه ۴ فیلم سینمایی در سال ۱۴۰۲ اهداء گردید.
در ادامه مراسم پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به شرح زیر معرفی به تهیه‌کنندگان آن نشان سپاس و لوح تقدیر اهداء شد.
سید ابراهیم عامریان برای تهیه‌کنندگی فیلم‌های سینمایی دینامیت و انفرادی
نیکی کریمی تهیه‌کننده فیلم سینمایی آتابای
امیر بنان تهیه‌کننده فیلم سینمایی ملاقات خصوصی
فیلم پرمخاطب با دستاوردی هنرمندانه و تجربه‌گرا سمیرا برادری تهیه‌کننده فیلم سینمایی زالاوا
الهه نوبخت تهیه‌کننده فیلم مستند سینمایی دروازه رویاها
در ادامه مراسم محمد شایسته به عنوان بهترین دفتر پخش فیلم‌های سینمایی در سال ۱۴۰۱ نشان سپاس و لوح تقدیر دریافت کرد.
در سومین آیین سپاس تهیه کنندگان سریال‌های می‌خواهم زنده بمانم و آکتور به ترتیب محمد شایسته و مجید مطلبی به عنوان پرمخاطب‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نشان سپاس دریافت کردند.
به رسم هر دوره این آیین، تهیه کنندگان اول نیز مورد تقدیر قرار گرفته و سمیرا برادری، امیربنان، بهرام رادان و محمدرضا شریفی نیا نشان سپاس و لوح تقدیر به شرح زیر دریافت کردند.

سمیرا برادری برای فیلم سینمایی بی‌سر
امیر بنان برای فیلم سینمایی خورشید
مستانه مهاجر برای فیلم هفته‌ای یکبار آدم باش
بهرام رادان برای فیلم سینمایی گربه سیاه
محمدرضا شریفی نیا برای فیلم سینمایی قصه عشق پدرم
در سومین آیین سپاس تهیه کنندگان سینمای ایران نماوا به جهت تلاش مستمر و بی‌وقفه در اوج اپیدمی کرونا برگزیده به عنوان پلتفرم برتر و پیشرو معرفی و نشان سپاس و لوح تقدیر آن به آیدا مصباحی اهداء گردید.
در ادامه چهره‌های موثر در جذب مخاطب در شبکه نمایش خانگی و فیلم‌های سینمایی به ترتیب زیر معرفی و نشان سپاس و لوح تقدیر دریافت کردند.
سحر دولتشاهی برای سریال می‌خواهم زنده بمانم
حامد بهداد برای سریال می‌خواهم زنده بمانم
نوید محمد زاده برای سریال آکتور
پژمان جمشیدی برای فیلم سینمایی علف زار
احمد مهران فر برای فیلم سینمایی دینامیت
پریناز ایزدیار برای فیلم سینمایی ملاقات خصوصی
هوتن شکیبا برای فیلم سینمایی ملاقات خصوصی
در این مراسم یاد و خاطره زنده یادان سید علیرضا سجادپور به عنوان تهیه‌کننده و مدیری جسور و شجاع و حبیب کاوش به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان و فعال صنفی گرامی داشته شد. در ادامه مجری مراسم از هاشم سبوکی تهیه‌کننده پیشکسوت سینمای ایران یاد کرده و برای سلامتی و بهبودی ایشان دعا کرد. در این مراسم روزبه نعمت الهی و رضا یزدانی به ترتیب ترانه‌های نفس کشیدن سخته و نقش اول را اجرا کردند. سحر دولتشاهی و مرتضی عقیلی به دلیل عدم امکان حضور، پیام تصویری آنها پخش گردید.
در پایان این مراسم با پخش مستندی از زنده یاد داریوش مهرجویی، محمود کلاری، محمدرضا شریفی نیا، حامد بهداد از داریوش مهرجویی یاد کردند و سعید سهیلی به نمایندگی از جامعه صنفی تهیه کنندگان نشان سپاس و لوح تقدیر داریوش مهرجویی را جهت تحویل به خانواده ایشان به محمود کلاری تقدیم کرد.
در این مراسم چهره‌های کثیری از هنرمندان، سینماگران و شخصیت‌ها حضور داشته که می‌توان به برخی از آنها اشاره کرد: همایون تبریزی (بازیگر پیشکسوت) فرامرز قریبیان، ابوالفضل پورعرب، بهرام رادان، سعید مطلبی، جمال شورجه، روح الله شمقدری، حامد بهداد، پژمان جمشیدی، فریدون شهبازیان، امیرقادری، مهدی عظیمی، علی علائی، حسام نواب صفوی، سید مسعود اطیابی، پرویز فارسیجانی، خسرو دهقان، تینا پاکروان، احمد میرعلائی، محمدرضا شریفی نیا، مهدی فیوضی، مرتضی شایسته، روح الله برادری، حامد بهداد، محمود کلاری، بهرام افشاری، سعید الهی، سعید سهیلی، بهروز افخمی، هوتن شکیبا، پری ناز ایزدیار، هومن حاج عبدالهی، علی اوجی، پرند زاهدی، سیدجمال ساداتیان، مارال بنی آدم، مازیار لرستانی، ابراهیم اصغری، سینا مهراد، محمدرضا طالقانی، محمدعلی حسین نژاد، مهدی سجاده چی، محمود طائمه، فریبا نادری، مستانه مهاجر، ساعد سهیلی، گلوریا هاردی، حسین سحرخیز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *