22:12

این فیلم به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیف‌‌‌اله صمدیان، سومین مستند از سه گانه‌ای‌ست که این مستندساز به «عباس کیارستمی» و شور بی‌حد و مرز او به «کار» و «خلاقیت» می‌پردازد.
«روزی روزگاری در مراکش» در سال ٢٠٠۶ و « ٧۶ دقیقه و ١۵ ثانیه با عباس کیارستمی» در سال ٢٠١۶ دو مستند قبلی این سه گانه هستند.
«کیارستمی مشغول کار است» قرار است در نخستین نمایش جهانی خود در بخش «واید انگل: ویترین مستند» بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «بوسان» ۴ تا ۱۳ اکتبر (۱۲ تا ۲۱ مهر) کشور کره جنوبی اکران می‌شود.
«واید انگل: ویترین مستند» بخشی است که به‌نمایش فیلم‌های ‌مستند برجسته اختصاص داده شده است که یک دید سینمایی بدیع و چالش برانگیز را ارائه می‌دهد.
تصاویر این مستند ۷۶ دقیقه‌ای، حاصل دوستی، همکاری و بیش از دو دهه سفرهای مشترک صمدیان با کیارستمی در داخل و خارج از کشور است که با گزیده‌ای از تصاویر پشت‌صحنه‌ی فیلم‌های «شیرین» و «کپی برابر اصل» حمیده رضوی و بخشی از تصاویر پیش‌تولید بهمن کیارستمی از فیلم «طعم گیلاس» همراه است.
این فیلم به‌خاطره‌ی شیرین و ماندگار عباس کیارسـتمی، حمیـده رضـوی و محمد رازدشـت تقدیم شده است؛ ژولیت بینوش، مارتین اسکورسیزی، ژیل ژاکوب، جاناتان روزنبام، جف اندرو و احمد کیارستمی نیز احساس و دیدگاه‌های خود را درباره سبک منحصربه‌فرد کیارستمی در زندگی و آثارش، ارایه کرده‌اند.
تصـویـر و تدوین: سـیف اله صمـدیان/ طراح صدا: محمدرضا دلپاک/ تهیه کننده اجرایی: سهند صمدیان/ دستیار تدوین: نغمه مقصودلو/ اصلاح رنگ و نور: سهیل صمدیان/ پخش بین‌المللی: دریم لب فیلمز (نسرین میرشب)/ تولید: مرکز فیلم تصویر ٢٠٢٣

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *