20:02

بانی‌فیلم: هفتاد و هفتمین دوره جشنواره کن از سه‌شنبه ۱۴ ماه می سال آینده شروع می‌شود و شنبه ۲۵ می به پایان خواهد رسید.
به کزارش خبرنگار بانی‌فیلم از فرانسه، کمیته انتخاب اصلی این جشنواره از اواسط ماه نوامبر امسال فعالیت غیررسمی خود را شروع کرده و سرگرم دیدن فیلم‌ها هستند.
برخی از روزنامه‌نگاران که با تهیه‌کنندگان و پخش کنندگان اروپایی ارتباط دارند، از تعدادی فیلم‌ها نام می‌برند که به احتمال زیاد می‌توانند در جشنواره کن ۲۰۲۴ حضور داشته باشند.
از جمله این فیلم‌ها می‌توان به «کفن‌ها» ساخته دیوید کراننبرگ کارگردان کانادایی اشاره کرد که آخرین مراحل خود را طی می‌کند. «کفن‌ها» محصول مشترک کانادا و فرانسه است.
کراننبرگ کارگردان مطرح کانادایی تا کنون چند بار در جشنواره کن به موفقیت‌هایی دست یافته که از جمله با فیلم «تصادم» و یک بار نیز در سال ۱۹۹۹ در مقام رییس هیات داوران در این فستیوال حضور داشته است.
دیگر فیلمی که از آن به عنوان یکی از آوار کن۲۰۲۴ نام برده شده فیلم اخیر ژاک اودیار است.
این فیلمساز بارها در جشنواره کن حضور داشت و یک بار هم برنده نخل طلا هم بوده؛ فیلم جدید اودیار یک کمدی موزیکال با نام موقت «امیلیا پرز» است.
این فیلم توسط کمپانی مهم پاته پخش خواهد شد.
فیلم دیگری که مدت‌هاست عاشقان سینما منتظر تماشایش هستند آخرین ساخته فرانسیس فورد کاپولا به نام «مگالوپولیس» است. این فیلم کاپولا اثری علمی تخیلی و هزینه ساخت آن حدود ۱۲۰ میلیون دلار بوده است.
در «مگالوپولیس» آدام درایور هنرپیشه سرشناس هالیوودی بازی کرده؛ در خلاصه سوژه این فیلم آمده است: زن جوانی در نیویورک بین حمایت از پدر خود که نظرات عقب افتاده‌ای دارد و نامزدش که شخصی مترقی است و نگاهی رو به آینده دارد، سرگردان است…
کاپولا پیش از این توانسته بود دو بار جایزه نخل طلای جشنواره کن را به دست آورد. این سینماگر آمریکایی یک بار نیز رییس داوران این جشنواره بوده است.
کاپولا همچنین در ویترین افتخاراتش، برنده جایزه اسکار و برخی از فستیوال‌های جهانی را دارد.
وی بدون شک از ستون‌های اصلی «سینمای نوین هالیوود» به حساب می‌آید. سه فیلم «پدر خوانده» او مورد ستایش جهانیان قرار داشته است.
در فهرست فیبم‌های کن۲۰۲۴ باید از آخرین فیلم بونگ جون هو، به نام «میکی ۱۷» هم نام برد که سوژه‌اش مربوط به شخصی است که برای تسخیر و فرمانروایی یک کهکشان مرکب از یخ فرستاده می‌شود و به کشف جدیدی نایل می‌آید.
این کارگردان کره‌ای پیش‌تر برای ساخت فیلم «پارازیت» برنده نخل طلا و سپس اسکار شده بود.
جدا از این فیلمسازها، تعداد فیلم‌های بسیاری که می‌توانند مورد توجه کمیته انتخاب قرار گیرند از حالا تا ماه آوریل ۲۰۲۴ به مدیریت تییری فرمو در فهرست تماشای اعضای هیات انتخاب هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *