7:57

بانی‌فیلم: نامزدهای نهایی جوایز اسکار ۲۰۲۴ روز ۲۳ ژانویه از سوی آکادمی این جشن سینمایی اعلام شد و رسانه‌های سینمایی و شبکه‌های تلویزیونی این خبر را در سطحی گسترده منتشر کردند.
اما نکته جالبی که در همین باره باید به آن توجه کرد این بود که بلافاصله پس از اعلام فهرست نام این نامزدها، سایت رسمی دو جشنواره های ونیز و کن هم درباره این فیلم‌ها بیانیه دادند و هریک از آنها در مورد اهمیت فیلم‌هایی که توسط این دو فستیوال کشف، معرفی و تحسین شده بودند، آمار ی را منتشر کردند که در نوع خود حایز اهمیت است.
به نظر می‌رسد که در میزان تاثیر جشنواره‌های ونیز و کن و سهم هر دو این فستیوال‌ها در معرفی فیلم‌های مطرح به جهانیان رقابت سختی وجود دارد!
جشنواره کن ۲۰۲۳ با تعداد ۲۶ نامزد در رشته‌های گوناگون و فستیوال ونیز با ۲۴ مورد نامزدی، خوشحالی خود را از حضور در نود و ششمین دوره اهدای جوایز اسکار اعلام کردند.
نکته جالب دیگر هم تبریک هر کدام از مدیران این دو جشنواره سینمایی به فیلمهای نامزد شده در اسکار است که تا کنون سابقه نداشته!
جشنواره کن با «آناتومی یک سقوط» برنده نخل طلا و دیگر فیلمهایش، جشنواره ونیز هم با فیلم «بیچارگان» و سایر فیلم‌هایش از این اتفاق، اظهار خوشحالی کردند.
سینمای ایران هم که با انیمیشن زیبای هفت دقیقه‌ و نیمی «یونیفورم ما» ساخته یگانه مقدم، توانست به لیست نامزدهای نهایی راه باید.
این فیلم پیش از این در جشنواره انسی فرانسه و دیگر جشنواره‌های اروپایی هم برنده جایزه شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *