توسط انتشارات روزنه کار به بازار نشر آمد؛

11:50

بانی‌فیلم: چاپ نخست کتاب «آن سوی خاطرات» (از میان قصه‌های زندگی من) نوشته منتقد سرشناس سینمای ایران پرویز نوری از سوی انتشارات روزنه کار منتشر شد.
به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم، کتاب آن سوی خاطرات (از میان قصه‌های زندگی من) نوشته منتقد سرشناس سینمای ایران پرویز نوری با مقدمه‌ای از پرویز دوایی نویسنده و منتقد قدیمی از سوی انتشارات روزنه کار منتشر شد.
چاپ نخست این کتاب در پانصد نسخه و قیمت ۶۸۰۰۰تومان در اختیار علاقمندان سینما قرار دارد.
عکس روی جلد این کتاب از امیر نادری کارگردان بزرگ سینمای ایران و دوست قدیمی پرویز نوری است.
پرویز نوری از منتقدان نسل طلایی سینمای کشورمان است که سابقه‌ای طولانی در حوزه نویسندگی، نقد فیلم و کارگردانی فیلم دارد.
نوری متولد سال ۱۳۱۷ در تهران است. او نقدنویسی برای فیلم‌های سینمایی را از دهه ۳۰ آغاز کرد و سبک نگارشی خاصی را در میان منتقدان سینما بنا نهاد که سالهای سال مورد توجه علاقمندان به سینما قرار دارد.
نوری که فارع‌التحصیل رشته باستان‌شناسی از دانشگاه تهران است با وجود سن‌ و سال کم، توانست سردبیری مجله مهم «ستاره سینما» را برعهده گیرد. این نشریه سالیان متمادی میزبان جمع زیادی از بزرگ‌ترین منتقدان سینمای ایران و دوران طلایی نقدنویسی بود.
نوری همزمان با سردبیری این مجله سینمایی، نوشتن فیلمنامه را نیز شروع کرد و سپس به فیلمسازی و کارگردانی روی آورد.
مطالب و نقدهای پرویز نوری در نشریات زیادی منتشر شده و این منتقد تاثیرگذار سینما در طول بیش از ۶۰سال پیشینه نوشتاری‌اش، همچنان به طرح دیدگاه‌های سینمایی‌اش ادامه می‌دهد.
انتشارات روزنه کار دو سال پیش نیز کتاب دیگری از پرویز نوری را چاپ و منشر کرده بود. روزی روزگاری در سینما که مروری بر سینماهای قدیم تهران دارد، در زمستان سال ۱۳۹۹ و با قیمت ۸۶۰۰۰تومان به بازار نشر آمد و خیلی زود نایاب شد.
گفتنی‌ست پرویز نوری در بازار نشر دارای پیشینه‌ای قابل احترام است؛ تا کنون از او کتاب‌های «اصول تدوین فیلم»، «سینمای ژاپن»، «سناریوی مردی که زیاد می‌دانست»، «بهترین سال‌های زندگی من» و «ه همانند هیچکاک» منتشر شده است.
بانی‌فیلم برای این هنرمند و نویسنده بزرگ آرزوی موفقیت‌های روزافزون در پروژه‌های آتی‌ و تندرستی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *