13:37

بانی‌فیلم: در فاصله چهل ساعت مانده به آغاز مراسم نودوششمین دوره اسکار، بسیاری از حرفه‌ای‌های فعال در صنعت سینما امریکا و همینطور بخشی از دست اندرکاران سینمای دیگر کشورها راهی شهر لس‌انجلس شدند تا خود را برای حضور در مراسم اهدای جوایز این دورا اسکار آماده کنند.
از جمله این حاضران می‌توان به مقامات جشنواره کن اشاره کرد.
همه منتظر فردا یکشنبه دهم مارچ هستند تا بدانند چه سهمی در ۲۳ رشته کاندیداهای اسکار امسال خواهند داشت.
به نظر می‌آید فیلم کریستفر نولان «اوپنهایمر» که داستان زندگی و فعالیت پدر بمب اتمی را بسیار هوشمندانه و سینمایی ساخته، با چند اسکار به خانه باز میگردد!
البته نولان در این مراسم تنها نیست؛ مارتین اسکورسیزی (قاتلین ماه کامل)، جاناتان گلیزر (منطقه مورد نظر) از انگلیس، لانتیموس (مخلوقات حقیر)، مایسترو (برادلی کوپر) و ژوستین تریه (آناتومی یک سقوط) از فرانسه در جمع کاندیداها هستند.

امسال آکادمی اسکار در رشته بهترین فیلم 10 اثر را کاندیدا کرده که «باربی» (پرفروش ترین فیلم سال، ساخته یک کارگردان زن) نیز در این میان دیده می‌شود.
بر طبق برخی پیش‌بینی‌های رسانه‌های سینمایی، «اوپنهایمر» نسبت به دیگر کاندیداها از شانس بالایی برای به دست آوردن جوایز برخوردار است. «اوپنهایمر» از زمانی که به پرده سینما رفته ،از سوی منتقدین بین‌المللی و سرشناس مورد تحسین قرار گرفته و از طرفی توانسته جوایز جشنواره‌های دیگر صنعت سینما را به دست آورد.
«اوپنهایمر» در گیشه‌های جهانی سینما هم پرفروش و جایگاه بالایی کسب کرده است.
در بخش کاندیداهای بهترین فیلم خارجی زبان (آثار بین‌المللی) بیشترین شانس را فیلم‌های «جامعه برف» (اسپانیا)، «منطقه مورد نظر» (انگلیس) و «کلاس معلمان» (از آلمان) دارند.
همچنین فیلم فرانسوی «آناتومی یک سقوط» که جدا از برندن نخل طلا در جشنواره کن، تا کنون بیش از چهل جایزه دیگر از رویدادهای دیگر سینمایی به دست آورده است.
باید منتظر برگزاری مراسم پر التهاب اسکار ۲۰۲۴ باشیم تا ببینیم کدام فیلم‌ها در یکشنبه شب لس انجلس از نردبان موفقیت بالا می‌روند!
بر اساس اعلام سایت آکادمی ، مراسم اسکار قرار است در بیش از ۲۰۰ کشور از طریق تلویزیون پخش شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *