7:42

بانی‌فیلم: در روزهای گذشته نوشتیم که پیش‌بینی استقبال تماشاگران فرانسوی از فیلم مشترک علی عسگری و علیرضا خاتمی ممکن است جایگاه این فیلم را در گیشه سینماهای فرانسه بالا ببرد، حالا این گمانه‌زنی درست از آب درآمد و «وقایع تهران» گیشه موفقی را به دست آورد.
این خبر می‌تواند در روزهای نخست سال نو، «عیدی شیرینی» برای سینمای ایران در فرانسه باشد!
بعد از موفقیت بسیار خوب «آیه‌های زمینی» ساخته مشترک علی عسگری و علیرضا خاتمی در جشنواره کن، این فیلم سرانجام در فرانسه هم اکران عمومی یافت و با استقبال غیرمنتظره تماشاگران پاریس و شهرستانها روبرو شد.
آمار تماشاگران در پایان هفته اول این فیلم با عنوان فرانسوی «وقایع تهران» با در نظر گرفتن جلسات «پیش نمایش» آن در شهرستانها، در کل تا صبح چهارشنبه ۲۰ مارچ برابر با عید نوروز، ، تعداد ۳۳٫۶۳۷ تماشاگر شده است که خبری مسرت‌بخش و عیدی شیرینی برای کارگردانان آن محسوب می شود.
فرار است از همین چهارشنبه به تعداد سینمای این فیلم افزوده شود و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده «وقایع تهران» بتواند از مرز ۷۰ هزار تماشاگر بگذرد.
امتیاز پخش «آیه‌های زمینی» به کشورهای بسیاری فروخته شده که در تعدادی از این کشورها از جمله ایتالیا، بلژیک و… فیلم را به نمایش درآورده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *