11:16

بانی‌فیلم: آنجلینا جولی بازیگر مشهور سینما که در کنار حضورش در فیلم‌ها، به عنوان یک کنشگر اجتماعی هم در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های در خور توجهی دارد، به تازگی در مورد بمباران اسراییل عله فلسطینی‌ها در عزه واکنش نشان داده است.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از TMZ، آنجلینا جولی درباره مسئله اسرائیل-فلسطین خط قرمزی رسم می‌کند و با توجه به کارهای انسان‌دوستانه‌اش، موضع جالب توجهی در باره حمله نظامی اسراییل به غزه دارد.
آنجلینا جولی که در دهه گذشته بیشتر به فعالیت در خدمات عمومی و مسائل انساندوستانه در کشورهای دیگر پرداخته، در این هفته در بیانیه‌ای طولانی به جنگ اسراییل در غزه اشاره کرده است. او آشکارا می‌گوید که حمله مستمری که ارتش اسرائیل به مناطق مسکونی و بیمارستان‌های غزه انجام می‌دهد، صحیح نیست.
او با همدردی با آسیب‌دیدگان حمله‌های تروریستی، می‌گوید او نیز مانند میلیون‌ها انسان دیگر، نسبت به کشته شدن افراد، به ویژه کودکان و بیماران، عصبانی است. جولی اضافه می‌کند که برای بازگشت امن گروگان‌ها دعا می‌کند. با این حال این بازیگر سرشناس در ادامه بیانیه‌‌اش اینگونه می‌نویسد: «گروگانگیری اسرائیلی‌ها، یک اقدام نادرست است. اما این نمی‌تواند توجیهی برای بمباران‌های مناطق مسکونی و از بین رفتن جان بیگناهان و جمعیت غیرنظامی باشد که در اثر بمباران در غزه کشته شده‌اند.. آن‌ها جایی برای پناه ندارند، دسترسی به غذا و آب ندارند، امکان تخلیه ندارند و حتی حق اساسی انسانی برای جستجوی پناهگاه و عبور از مرز هم ندارند.»
انجلینا جولی به سابقه سال‌های زیادی که در این حوزه دارد اشاره می‌کند و می‌گوید که در منطقه به شدت نیاز به کمک وجود دارد و عمایت نظامی اسرائیل تنها موجب بدتر شدن اوضاع می‌شود. او اضافه می‌کند: «محرومیت از کمک، سوخت و آب، مجازات جمعی برای مردم است. بشریت نیازمند قطع فوری حملات نظامی و برقراری آتش‌بس دارد. جان‌های تمام افراد جهان به یک اندازه ارزش دارند. هر چیزی که می‌تواند مانع خسارت ناشی از بمباران غیرنظامیان شود و جان‌ها را نجات دهد، باید انجام شود.»
انجلینا ادامه می‌دهد که او به کمک‌های پزشکی برای غزه کمک مالی کرده است و سازمان پزشکان بدون مرز را به عنوان یک سازمانی انساندوستانه می‌شناسد و از آن حمایت می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *