حرف‌های خواندنی هنرپیشه مطرح سینما در مورد حضورش در «پدرخوانده»

20:40

بانی‌فیلم: امروز سالروز تولد آل پاچینوست؛ او امروز وارد هشتاد و سومین سال زندگی‌اش شد، عمری پربار با کارنامه‌ای که سراسر از بازی در نقش‌های مطرح است.
پاچینو متولد ۲۵ اپریل سال ۱۹۴۰ در شهر نیویورک است.
این بازیگر مطرح هالیوود و دانش‌آموخته مدرسه هنرپیشگی آکتورزاستودیو، در طول بیش از ۵۴سال فعالیت هنری در بیش از ۵۷ فیلم سینمایی و تعداد زیادی تئاتر حضور داشته و همچنان به عنوان یکی از هنرپیشه‌های نسل طلایی هالیوود مورد احترام است.
چند روز پیش سایت ایندی‌وایر یک گزارشی از این هنرمند منتشر کرد که در پی می‌آید:

آل پاچینو بازی در نقش هان سولو در «جنگ ستارگان» را رد کرد چون نمی‌توانسته فیلمنامه این فیلم را «درک» کند.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از ایندی‌وایر، آل پاچینو بازیگر برنده اسکار در باره رد پیشنهاد سازندگان «جنگ ستارگان» گفت: «آنها پول زیادی هم به من پیشنهاد کردند. اما من با رد کردن آن پیشنهاد برای هریسون فورد یک شغل درست کردم!»
او به راحتی پیشنهاد بازی در نقش هان سولو را در «جنگ ستارگان» رد کرد. آل پاچینو فاش کرد که با وجود پیشنهاد «دستمزد بسیار» برای نقش هان سولو «جنگ ستارگان» را در سال ۱۹۷۷ رد کرد.
پاچینو در مراسمی که نشریه ورایتی در خیابان ۹۲ نیویورک برگزار کرد، گفت: «خب، من پیشنهاد بازی در «جنگ ستارگان» را رد کردم. وقتی شما برای اولین بار به عنوان یک بازیگر مشهور می‌شوید، می‌دانید چه اتفاقی می‌افتد. مثل این است که “آن نقش را به آل” بده. آنها به من نقش ملکه الیزابت را می‌دادند تا بازی کنم!»
پاچینو که بعدها در نمایش «شاه لیر» شکسپیر بازی می‌کند، اضافه کرد: «آنها فیلمنامه‌ای به نام «جنگ ستارگان» به من دادند. آن‌ها به من پول زیادی هم پیشنهاد کردند. من فیلمنامه را خواندم اما درکش نکردم. بنابراین گفتم نمی‌توانم این نقش را قبول کنم.» او در ادامه به شوخی گفت: «البته من شغلی به هریسون فورد دادم.»
هریسون فورد قبلا پیش از بازی در «جنگ ستارگان» جورج لوکاس در فیلم‌های «گرافیتی آمریکایی»، «مکالمه» و «کونگ فو» بازی کرده بود و پس از این فیلم‌ها نقش هان سولو را در «جنگ ستارگان» بازی کرد و سپس در مجموعه فیلم‌های «ایندیانا جونز» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ نقش آفرینی کرد.
پاچینو در این مراسم در باره حضورش در «پدرخوانده» هم حرف زد؛ او یادآور شد که وقتی کارش در طول تولید دشوار فیلم‌ «پدرخوانده» فرانسیس فورکاپولا به پایان رسید. فورد کاپولا هنگام شام خوردن به او گفته بود که نگران نباش ما این شرایط سخت فیلم را شکست می‌دهیم.»
پاچینو افزود: «من آنجا ایستاده‌ بودم و فکر می‌کردم که لعنتی، چه کار کردم؟» و کاپولا توصیه کرده بود که به پارامونت برود.
پاچینو گفت: «می‌خواستم از ناکجاآباد بیایم و در پایان «پدرخوانده» نوعی معما ایجاد کنم. انتقال شخصیت مایکل کورلیونه از یک نظامی به یک فرد مافیایی، چیزی بود که کاپولا به آن علاقه مند بود و من فکر می‌کردم نمی‌توان آن را نجات داد. بعد از روز اول فیلمبرداری، من و دایان کیتون حسابی لذت بردیم و فکر کردیم که همین است، حرفه ما به پایان رسیده.»
پاچینو خاطرنشان کرد که «در صحنه کشتن سولوتزو در رستوران، جایی که مایکل به رییس پلیس شلیک می‌کند کاپولا مرا هل داد تا این صحنه به بهترین شکل فیلمبرداری شود، او فکر می‌کرد پارامونت می‌خواهد از پروژه «پدرخوانده» اخراجم کند».
این بازیگر افزود: «من صحنه را بازی کردم و مدیران کمپانی آن را دوست داشتند و نگه‌ام داشتند، چون به کسی شلیک کرده بودم!»

پاچینو در پنجاهمین سالگرد اکران «پدرخوانده» در مارس 2022، شهرت ناگهانی خود را از این فیلم مانند «رعد و برق» دانست؛ «احساس کردم که ناگهان پرده‌ها کنار رفت و همه نگاه ها به من دوخته شد. البته توجه مدیران پارامونت روی بازیگران دیگر فیلم هم بودند. اما «پدرخوانده» هویت جدیدی را به من داد که کنار آمدن با آن برایم واقعا سخت بود. «پدرخوانده» یک کار بود که من خیلی خوش‌شانس بودم که در آن حضور داشتم. اما یک عمر طول کشید تا آن را بپذیرم و ادامه دهم. اینطور نبود که من بروم و نقش سوپرمن را بازی کنم!»
آل‌پاچینو بازیگر بزرگ سینما در بسیاری از فیلم‌های مطرح حضور داشته؛ «پدرخوانده» (۱۹۷۲)، «سرپیکو» (۱۹۷۳)، «پدرخوانده قسمت دوم» (۱۹۷۴) و «بعد از ظهر سگی» (۱۹۷۵) و… از جمله آثار کارنامه سینمایی اوست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *