17:29

بانی‌فیلم: فیلم سینمایی «آیه‌های زمینی» که با نام «وقایع تهران» اکران جهانی شده از دیروز چهارشنبه روی پرده سینماهای فرانسه رفته است.
اولین روز نمایش عمومی فیلم «وقایع تهران» در فرانسه ساخته علی عسگری و علیرضا خاتمی با نام ایرانی «آیه‌های زمینی» از روز چهارشنبه ۱۳ مارس در ۲۸ سالن سینمایی شهر پاریس و حومه و همچنین تعدادی از سینماها در شهرستان‌ها دلگرم‌کننده بود.
بر اساس گزارش خبرنگار بانی‌فیلم، «وقایع تهران» در روز اول نمایش خود توانست ۳۵۹۲ تماشاگر را به سالن‌ها بکشاند که از این تعداد ۲۱۶۷ تماشاگر در پاریس فیلم را دیدند.
این تعداد تماشاگر برای این فیلم ۷۷ دقیقه‌ای که شامل یازده اپیزود می‌شود، موفقیت بسیاری به حساب می‌آید.
شب گذشته علی عسگری یکی از دو کارگردانان فیلم، در سینمای ارلوکن (از سینماهای هنر و تجربه) شهر پاریس حضور داشت و در جلسه بحث و گفت‌وگو با تماشاگران این فیلم شرکت کرد.
استقبال از این فیلم بسیار خوب بود و مطبوعات و رسانه‌های فرانسه هم در مجموع نقدهای خوبی برای «وقایع تهران» نوشته‌اند که بهترین این نقدها در ماهنامه پزیتیف به چاپ رسیده است.
نکته جالب توجه اینکه پیش و پس از نمایش فیلم در سالنها، از روی کنجکاوی از مردم پرسیده می‌شد که چه چیزی باعث شده به دیدن فیلمی بیایند که هیچ هنریشه شناخته شده‌ای ندارد و قصه‌های کوتاه زندگی مردم تهران را روایت می کند؟ اغلب تماشاگران، عنوان فیلم (وقایع تهران) را عاملی برای تماشای آن مطرح کردند.
ایران و موضوعاتش همچنان مورد توجه رسانه‌های غربی‌‌ست. (این فیلم در اکران ایتالیا با نام «کافکا در تهران» اکران می‌شود.)
از سوی دیگر بیش از ۳۰ سال است که فیلم‌های سینمای ایران در فرانسه توجه سینمادوستان حرفه‌ای را به خود جلب کرده است.
پوسترهای این فیلم از هفته پیش در بسیاری از راهروهای خطوط متروی پاریس نصب شده که جلب نظر می‌کرد.
بسیاری از کارشناسان سینمایی در فرانسه معتقدند هفته اول نمایش مشخص خواهد کرد که این فیلم چه تعداد تماشاگر در پایان دوره نمایش خود خواهد داشت.
بر اساس پیش‌بینی‌ها «وقایع تهران» می‌تواند از مرز ۳۰ هزار تماشاگر در هفته اول عبور کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *