9:40

در حالی‌که از چند روز قبل سه فیلم سینمایی جدید به چرخه اکران اضافه شده‌اند، همچنان سه کمدی از پیش اکران شده، در صدر فروش گیشه و جذب مخاطب هستند.
به گزارش ایسنا، از روز سوم و چهارم خردادماه فیلم‌های «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی، «پسران دریا» به کارگردانی افشین هاشمی و «سلفی با دموکراسی» به کارگردانی علی عطشانی روی پرده سینماها رفتند که در بین آن‌ها فقط «علف‌زار» که یکی از فیلم‌های جشنواره فجر سال گذشته بود و حاشیه‌هایی هم داشت، توانسته بیش از ۱۵ هزار مخاطب جذب کند و به فروش نزدیک ۵۵۰ میلیون تومان برسد.
دو فیلم دیگر که اطلاع‌رسانی و تبلیغی هم درباره شروع اکران آن‌ها دیده نمی‌شود، مخاطب زیادی نداشته‌اند و «سلفی با دموکراسی» فعلاً نزدیک به ۷ میلیون و «پسران دریا» کمتر از یک میلیون تومان بلیت فروخته‌اند.
اما اگر جدول کلی فروش فیلم ها را بررسی کنیم، کمدی «سگ بند» ساخته مهران احمدی که یکی از فیلم‌های اکران نوروزی بود، همچنان پرفروش‌ترین فیلم سینماها از ابتدای امسال است که تاکنون حدود یک میلیون و پنجاه هزار نفر تماشاگر داشته و به رقم فروش بیش از ۳۳ میلیارد تومان رسیده؛ این در حالی است که فیلم کمدی «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی که از هفتم اردیبهشت ماه روی پرده رفته در فروش هفته اخیر مخاطب بیشتری داشته و با بیش از ۶۵۸ هزار بلیت، به رقم فروش ۲۲ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان رسیده است.
سومین فیلم پرفروش هفته گذشته نیز «چند می‌گیری گریه کنی۲» ساخته علی توکلی‌نیا است که بیش از ۲۴ هزار نفر تماشاگر و فروش ۷۶۷ میلیون تومان داشته است.
به جز فیلم‌های اشاره شده، «موقعیت مهدی» پس از «علف‌زار» از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های هفته قبل بوده که به رقم فروش کلی بیش از ۱۲ میلیارد تومان رسیده است.
«مجبوریم» جدیدترین فیلم رضا درمیشیان هم که از ۲۱ اردیبهشت‌ماه روی پرده رفته تاکنون حدود یک میلیارد تومان بلیت فروخته است.
«مغز استخوان» دیگر فیلم اجتماعی این روزهای سینماست که از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا کنون کمتر از ۵۰ هزار نفر مخاطب داشته و بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش کرده است.
«لامینور» آخرین ساخته داریوش مهرجویی نیز فعلا بیش از ۴۰ هزار نفر مخاطب داشته و به فروش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.
فیلم‌های «شادروان»، «روز صفر» و «مرد بازنده» هم از جمله فیلم‌هایی هستند که از نوروز همچنان اکران می‌شوند و به ترتیب حدود ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته‌اند.
وضعیت گیشه سینماها در حالی کم رونق است که با وجود آغاز سومین ماه از سال ۱۴۰۱، هنوز خبری از آیین‌نامه اکران نیست و شورای صنفی نمایش هم به دلیل آنچه اختلاف‌نظر بر بندی از آیین‌نامه‌ی تنظیم شده و اصرار سیستم دولتی سینما بر تغییر نمایندگان صنوف سینماییِ حاضر در این شورا گفته می‌شود، فعلا تشکیل نشده و شورای راهبردی اکران که بعضی اعضای آن اخیرا حاضر به شرکت در جلسه‌ نشده بودند، برای اکران فیلم‌ها تصمیم‌گیری می‌کند.
تمام این‌ها در شرایطی است که از نیمه‌های تابستان ماه محرم آغاز می‌شود و پس از آن ماه صفر، و کمی بعد هم جام جهانی فوتبال در راه است که همگی اکران سینماها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و معلوم نیست برای سینما و انبوه فیلم‌های پشت خط اکران، چه تصمیمی در ماه‌های آینده گرفته خواهد شد.
* آمار فروش درج شده در این گزارش براساس اطلاعات سامانه سمفا تا بامداد جمعه، ششم خرداد است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *