9:36

رئیس سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فروش بیش از ۲۱۱ میلیارد تومانی کتاب در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.
به گزارش ایرنا، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص میزان فروش این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ۲۱۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۵۹۴ تومان کتاب در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به فروش رسید که از این مبلغ، ۱۰۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان متعلق به بخش فیزیکی و ۱۰۳ میلیارد و ۸۹۲ میلیون تومان متعلق به بخش مجازی است.
رئیس سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: استقرار تمامی ناشران در فضای مسقف۹۰ هزار متر مربع، برگزاری همزمان نمایشگاه در دو شکل مجازی و فیزیکی، هزینه کرد تمامی یارانه اعطایی برای خرید کتاب برای اولین بار در طول سی‌وسه دوره، تخصیص یارانه اعتباری خرید کتاب به شکل مجازی با هدف شفاف‌سازی و توزیع عادلانه، همکاری بیش از ۷۰ نهاد و سازمان در برگزاری نمایشگاه و… ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.
احمدوند افزود: چهارده کشور آذربایجان، تاجیکستان، روسیه، صربستان، عمان، قطر، کره جنوبی، لبنان، مکزیک، بوسنی هرزگوین، ترکیه، سوریه، عراق و افغانستان و هفت انجمن دوستی از استرالیا، ایتالیا، کوبا، بوسنی هرزگوین، تاجیکستان، عراق و یونسکو در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کردند. همچنین میهمانانی از کشورهای ایتالیا، روسیه، بوسنی هرزگوین، ترکیه، تاجیکستان، سوریه، پاکستان، قطر، عمان و لبنان از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید و با ناشران حاضر در نمایشگاه گفت‌وگو کردند. قطر میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب بود.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استقرار ۷۰ کیوسک اطلاع‌رسانی در نمایشگاه و به کار گیری ۱۰۰ نیرو در ۳۰ نقطه از نمایشگاه را از جمله تمهیدات ستاد اجرای سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اطلاع‌رسانی به بازدیدکنندگان برشمرد و گفت: راه‌اندازی کارافزار اطلاع‌رسانی نمایشگاه با بیش از ۶هزار دریافت، پاسخ به بیش از ۴۱ هزار و ۵۰۰ تماس از سوی ۷۰ نیروی مستقر در مرکز پاسخگویی نمایشگاه و ارائه خدمات از سوی همیاران خرید در مرکز پاسخگویی نمایشگاه از دیگر تمهیداتی است که برای این دوره از نمایشگاه تدارک دیده شده بود.
به گفته احمدوند، سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» در دو بخش مجازی و فیزیکی به طور همزمان با حضور ۲۸۰۰ ناشر داخلی و همچنین ۱۹۰ ناشر خارجی در ۷۰ غرفه از بیست‌ویکم اردیبهشت تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار و بخش مجازی تا دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ در سامانه ketab.ir میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *