9:40

«ری لیوتا» بازیگر آمریکایی فیلم‌هایی چون «رفقای خوب» و «سرزمین رویاها» در سن ۶۷ سالگی درگذشت.
به گزارش ایسنا و به نقل از نیویورک تایمز، «ری لیوتا» که در فیلم‌هایی چون «رفقای خوب»، «میدان رویاها» و دیگر فیلم‌ها و همچنین در تلویزیون شخصیت‌های قدرتمند و ماندگاری خلق کرد، در هتلی در جمهوری دومینیکن، جایی که مشغول فیلم‌برداری یک فیلم بود، در سن ۶۷ سالگی درگذشت.
«لیوتا» نخست به خاطر بازی در نقش «جوی پرینی» در سریال «دنیایی دیگر» پس از ایفای نقشی کاملاً متفاوت در داستان جنایی کمیک «چیزی وحشی» در سال ۱۹۸۶ شناخته شد. دوست او «ملانی گریفیث» او را « جاناتان دمی» کارگردان فیلم پیشنهاد کرد تا او در نقش یک شوهر تهدیدآمیز و یک خلافکار سابق ظاهر شود.
اما بیشتر شهرت وی بخاطر بازی در نقش «هنری هیل» در فیلم تحسین‌شده «رفقای خوب» ساخته «مارتین اسکورسیزی» در سال ۱۹۹۰ کسب شد. او یک سال قبل آن نیز برای بازی در فیلم «سرزمین رویاها» در نقش شخصیت «جو جکسون» یک بازیکن بیسبال مورد توجه قرار گرفته بود.
«رابرت دنیرو» که با «لیوتا» در فیلم‌های «رفقای خوب» و «سرزمین پلیس» همبازی بود با انتشار بیانیه‌ای گفت: «از خبر درگذشت “ری” بسیار ناراحت شدم. او برای ترک کردن ما خیلی جوان بود».
«لورین براکو» دیگر بازیگر فیلم «رفقای خوب» نیز توییتر نوشت: «از شنیدن این خبر وحشتناک در مورد “ری” کاملاً متاثر شدم. در هر جای دنیا که باشم مردم به من بگویند که فیلم مورد علاقه‌شان «رفقای خوب» است. سپس همیشه می‌پرسند بهترین قسمت ساخت آن فیلم چه بوده است. پاسخ من همیشه یکسان بوده است… “ری لیوتا”».
«جیمز منگولد» کارگردان فیلم «سرزمین پلیس» نیز نوشت: «از شنیدن خبر درگذشت “ری لیوتا” شوکه و ناراحت شدم. او فراتر از ظاهر سرسختش و احساسات شدید شخصیت‌ خاصش، یک همکار شیرین، بازیگوش و پرشور و بازیگری درخشان بود».
موسسه فیلم بریتانیا نیز در واکنش به درگذشت «ری لیوتا» در تویئتر نوشت: «عمیقاً از شنیدن خبر درگذشت “ری لیوتا” که دوران حرفه‌ای او پنج دهه طول کشید و در فیلم‌هایی چون «رفقای خوب»، «هانیبال» و «داستان ازدواج» نقش آفرینی کرد، متاسفیم».

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *