11:01

بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: پیشکسوتی که کارش امضا دارد، چهره‌ و سلبریتی‌ سینما و تئاتر و هنر است، همه‌جای جهان همین‌گونه است که هنرمند پیشکسوت با کوله‌باری از تجربه وقتی جلوی دوربین هر کارگردانی برود به آن اثر وزن و فخر می‌دهند، مردم برای دیدن اثر چون او در آن بازی کرده به سینما می‌روند.
جعفر دهقان در گفت‌وگو با ایرنا گفت: حضور بچه‌های نسل ما به تدریج در کارها کم‌رنگ‌تر شده است، باید از نسل ما استفاده شود، کسی نمی‌تواند هنرمند را از سینما حذف کند مگر این‌که خودش نخواهد کار کند، به مسئولان فرهنگ و هنر و سینمای کشور هم گفتم «انگار برنامه‌ریزی شده که نسل ما را کلا از سینما کنار بگذارند؛ ما که تلاش کردیم یک سینمای سالم، پرمحتوا و معنوی ایجاد کنیم.

سلبریتی یعنی پیشکسوتی مثل علی نصیریان
بازیگر بوی پیراهن یوسف و بلمی به سوی ساحل افزود: هر کسی که استاد علی نصیریان نمی‌شود. استاد نصیریان در کل جهان یک تن است و غیرقابل تکرار، یا مگر هوشنگ توکلی کم شخصیتی است؛ اتفاقا اینها که پیشکسوتانی که کارش امضا دارد، چهره‌ و سلبریتی‌ سینما و تئاتر و هنر است، همه‌جای جهان همین‌گونه است که هنرمند پیشکسوت با کوله‌باری از تجربه وقتی جلوی دوربین هر کارگردانی برود به آن اثر وزن و فخر می‌دهند، مردم برای دیدن اثر چون او در آن بازی کرده به سینما می‌روند.

من کارهای ارزشی کرده‌ام
بازیگر سریال «هفت‌سر اژدها» تاکید کرد: یکی از دلایل کم‌کار شدن من این است که سینمای امروز با سلیقه من جور نیست؛ دنبال یک سینمای دیگری هستم و تفکرم با تفکرات امروز فرق می‌کند، نمی‌توانم در فیلمی کار کنم که در آن فقط دلقک‌بازی، مسخره‌بازی و هجو است؛ این سینما، سینمای من نیست و فیلم‌ها، فیلم‌هایی نیست که دوستشان داشته باشم. من کارهای ارزشی کرده‌ام.
هنرمند که فوت می‌کند می‌گویند ای کاش او را فراموش نمی‌کردیم، این ای‌کاش‌ گفتن‌ها بعد از رفتن ما پیش نیاید
دهقان گفت: این‌که هم‌نسلی‌های ما فراموش شوند کار پسندیده‌ای نیست، هنرمند که فوت می‌کند می‌گویند ای کاش او را فراموش نمی‌کردیم و … . امیدوارم این ای‌کاش‌ گفتن‌ها بعد از رفتن ما پیش نیاید. اکنون که زنده‌ایم می‌توانیم کمک کنیم و کارایی داشته باشیم و دستگیری کنیم، بخواهند ما هم انجام می‌دهیم. جوانان امروز هم نیاز به کمک و دستگیری دارند، ما هم کمک و حمایت می‌کنیم.
بازیگر فیلم سینمایی غریب درباره شعار امسال(جهش تولید با مشارکت مردمی) اظهارداشت: ما هم باید فعالیت و مقداری بیشتر تلاش کنیم، اما باید زمینه آن ایجاد شود و مدیران و مسئولان ما این زمینه را فراهم کنند که ما هم بتوانیم کار کنیم و این یکی از دغدغه‌های من و همکارانم است.

مردم چه کاری می‌توانند انجام دهند؟
بازیگر یتیم‌خانه ایران تاکید کرد: لازم است بررسی و برنامه‌ریزی شود کارهایی که باید انجام شود چه کارهایی است؛ چند کار سینمایی، سریال، فیلم کوتاه و تئاتر قرار است کار شود؟ این‌گونه است که شغل ایجاد می‌شود و معیشت هنرمندان تامین می‌شود.
وی افزود: مردم که برنامه‌ریز نیستند، همه مردم که نمی‌دانند نحوه شکل‌گیری یک فیلم و سریال چگونه است؟ مردم می‌توانند برای رشد تولید حمایت و پشتیبانی کنند. مسئولان باید برنامه‌ریزی می‌کنند، ما اجرا و مردم هم حمایت کنند تا به رشد دست بیابیم. این‌گونه است که به اهداف خود می‌رسیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *