شیوه‌های مدیریت فرهنگی یادآور برخوردهای مقامات با هنرمندان در دهه شصت است

16:14

بانی‌فیلم: در این روزها و با ادامه اعتراضات مردمی، فاطمه معتمدآریا هم در واکنش به مرگ مهسا امینی، سارینا اسماعیل‌زاده و نیکا شاکرمی با انتشار ویدیویی نارضایتی و خشم خود را از بروز چنین وقایعی اعلام کرد و گفت من مادر همه سرزمین ایران هستم…
در همین حال پیمان جبلی رییس صداوسیما هم در نشستی رسانه‌ای گفت که برنامه «دورهمی» مهران مدیری پخش نخواهد شد.

گویا خشم مدیران فرهنگی در واکنش به مسایل روز از جمله درخواست تصویری مهران مدیری که از شبکه‌های تلویزیون خواسته بود هیچ تصویری از او پخش نشود، حتی باوجود حذف این ویدیو از اینستاگرام مهران مدیری فروکش نکرده است.

این موضع‌گیری‌های مقامات تلویزیون با وجود صرف هزینه‌های میلیاردی برای تولید برنامه‌ای مانند «دورهمی» و حذف آن از کنداکتور شبکه نسیم نشان از برخوردهای سلبی صداوسیما از هنرمندان منتقد دارد.
به نظر می‌رسد سیاست‌های فرهنگی این روزها به شدت دچار نوعی فرایند سلبی شده باشد، فرایندی که یادآور شیوه‌های مدیریتی برخورد با هنرمندان در دهه شصت است!
شرایط امروزی جامعه به شدت با مواضع و پیش‌فرض‌های مدیریت فرهنگی کشور مغایرت دارد؛ به شکلی که حتی انتشار خبر جایگزینی بیلبوردی با چهره زنان موفق کشور هم نتوانسته واکنش‌های منفی را کاهش دهد. این موضوع با درخواست فاطمه معتمدآریا و مرضیه برومند برای حذف عکس‌هایشان از بیلبورد مذکور ابعاد تازه‌ای نیز یافته است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *