23:32

بانی‌فیلم: در حالی که به آخرین روز جشنواره ۴۲ فیلم فجر نزدیک می‌شویم اما گویا حاشیه‌های این دوره، حتی در روزهای منتهی به پایان جشنواره هم تمامی ندارد!
معرفی نامزدهای رشته‌های مختلف در حالی امشب از سوی مجتبی امینی دبیر فعلی جشنواره صورت گرفت که بی‌توجهی به یکی از فیلم‌های مهم این دوره از فجر به شدت حقانیت فهرست نامزدها را زیر سئوال برده است.
مهم‌ترین نکته در میام نامزدها، کاندیدا شدن فیلم «آسمان غرب» در جمع نامزدهای بهترین فیلم است این در حالی‌شت که نام این فیلم نه در رشته کارگردانی و نه فیلمنامه جزو کاندیداها نیست!
نکته عجیب‌تر اینکه فیلم «بهشت تبهکاران» ساخته مسعود جعفری جوزانی در هفت رشته از جمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری جزو کاندیداهاست اما نام این فیلم در جمع کاندیداهای بهترین فیلم دیده نمی‌شود!
برخی از حاضران در جشنواره امسال، یکی از دلایل این بی‌توجهی به «بهشت تبهکاران را به انتقادات تهیه کننده مرتبط می‌دانند که در نشست مطبوعاتی از دست‌اندرکاران جشنواره به دلیل نمایش ناقص فیلم با پرده سبز در دو روز اول جشنواره انتقاد کرد. برخی معتقدند که عدم درج نام «بهشت تبهکاران» در میان کاندیداهای بهترین فیلم. شاید نوعی انتقام گیری مدیران جشنواره فجر از تهیه‌کنندگان این فیلم است!
گفتنی‌ست این دوره از جشنواره به دلیل ازدحام و شرکت فیلم‌هایی که با سرمایه‌گذاری نهادها و سازمان‌های شبه‌دولتی تولید شده‌اند، با واکنش سینماگران مستقل روبرو شده است.
اعلام نام برخی از تولیدات این نهادها و سازماندهی در فهرست نامزدها، تاییدی بر انتقادات صورت گرفته از سوی فیلمسازان مستقل است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *