20:18

بانی‌فیلم: آدری هپبورن ستاره بی‌بدیل سینمای کلاسیک امروز ۹۵ساله شد؛ شمایل او را در بازیگری و معصومیتی که در بیشتر نقش‌هایش داشت و به نمایش می‌گذاشت کمتر می‌توان در میان سایر ستارگان سینما یافت.
حضور مداوم هپبورن در حرکت‌های انساندوستانه از او نماد یک مصلح اجتماعی با شمایلی مادرانه ساخت.
سایت بی‌بی‌سی به بهانه سالروز تولد آدری هپبورن در گزارشی به برخی از مسایل زندگی این هنرمند پرداخته است.
این گزارش را بخوانید:

امروز نود و پنجمین سالگرد تولد آدری هپبورن است. یکی از شناخته‌شده‌ترین نمادها در دنیای فیلم و مد.
عکس‌ها و تصاویر به یادماندنی او بر پرده سینما و مجلات در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی، جهان را مسحور زیبایی و استایل منحصربفردش کرد.
‎آدری هپبورن در چهارم آوریل ۱۹۲۹ در خانواده‌ای اشرافی در بروکسل به دنیا آمد و کودکی خود را عمدتا در انگلستان و هلند گذراند. او از همان کودکی به هنر نمایش علاقه‌مند شد. نخستین تجربه بازیگری او زمانی بود که برای حمایت از جریان مقاومت در برابر حمله نازی‌ها، در یک تئاتر زیرزمینی در هلند روی صحنه رفت.
‎اما بزرگ‌ترین فرصت زندگی او در سال ۱۹۵۱ زمانی رقم خورد که کولت، نویسنده نمایشنامه «ژی‌ژی» استعداد این ستاره رو به ظهور را کشف کرد و به این ترتیب پای او به تئاتر برادوی باز شد.

‎بازی در فیلم کمدی رمانتیک «تعطیلات رمی» در سال ۱۹۵۳ نه تنها برای هپبورن جایزه اسکار را به ارمغان آورد، بلکه برخی از ویژگی‌هایی که بعدها در عالم سینما به امضای او بدل شد را به مخاطبانش شناساند: جذابیت شیطنت‌آمیز، ذکاوت زیرکانه و البته سبک خیره‌کننده او در لباس‌ پوشیدن که بیش از هر چیز به خاطر سادگی جلب توجه می‌کرد.
‎موهای کوتاه و آرایش اندک هپبورن در کنار اندام لاغر و تکیده‌اش با ترسیم «چهره‌‌‌ای رنجور»، استانداردهای زیبایی را در هالیوود دگرگون کرد.
‎اما تا سال‌ها کمتر کسی می‌دانست که راز اندام باریک آدری هپبورن، تاثیرات بلندمدت قحطی و گرسنگی دوران جنگ است. او در دوران اشغال هلند توسط آلمان‌ها کودکی پرآسیبی را از سرگذراند که علاوه بر سوءتغذیه، با آسیب‌های عاطفی ناشی از ترک خانه توسط پدرش همراه بود.
‎آدری هپبورن دو بار ازدواج کرد، دوبار طلاق گرفت و در سال ۱۹۶۴ به سوئیس نقل مکان کرد. او در آن سال‌ها همچنان گاهی برای بازی در فیلم‌هایی مانند «تا تاریکی منتظر بمان» به هالیوود رفت و آمد می‌کرد. فیلمی که به خاطر بازی در آن برای پنجمین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد. این ستاره فراموش‌نشدنی سینما سرانجام در سال ۱۹۹۳ در پی ابتلا به سرطان روده بزرگ از دنیا رفت.

•درسال‌های آخر عمر در کنار پسرش

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *