پیکر منوچهر اسماعیلی فردا تشییع می‌شود

14:31

بانی‌فیلم: شب گذشته منوچهر اسماعیلی یکی از بزرگ‌ترین گویندگان فیلم و از سرشناس‌ترین دوبلورهای سینما درگذشت.
زنده‌یاد اسماعیلی شب گذشته بر اثر ایست قلبی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.
منوچهر اسماعیلی تنها دوبلوری بود که به واسطه تسلط تحسین‌برانگیزش در شخصیت‌سازی با صداهای مختلف، قادر بود در یک فیلم به جای چندین بازیگر حرف بزند.
یکی از آثاری که توانمندی این گوینده را نشان داد «هزاردستان» ساخته علی حاتمی‌ست که او به جای چهار شخصیت حرف زد؛ شعبان استخونی با بازی محمدعلی کشاورز، رضا تفنگچی با بازی جمشید مشایخی، هزاردستان با بازی عزت‌الله انتظامی» و رییس کمیسری با بازی جمشید لایق.
زنده‌یاد اسماعیلی در فیلم‌های خارجی هم به جای بسیاری از هنرپیشه‌ها حرف زد.؛ از «قیصر» و «رضا موتوری» و «سوته‌دلان» به جای بهروز وثوقی تا شخصیت کارآگاه پلیس در سریال «کلمبو» به جای پیتر فالک و بیشتر فیلم‌های رضا بیک‌ایمانوردی…
فقدان منوچهر اسماعیلی که یکی از هنرمندان شاخص نسل طلایی دوبله و عنوان صدای ماندگار، به حق شایسته و برازنده اوست برای سینمای ایران جبران‌ناپذیر است.
بانی‌فیلم درگذشت این هنرمند بزرگ را به خانواده محترمش تسلیت می‌گوید.

پیکر منوچهر اسماعیلی فردا تشییع می‌شود
پیکر منوچهر اسماعیلی، هنرمند فقید عرصه دوبله فردا، چهارشنبه (دوم شهریور ماه) در بهشت سکینه کرج به خاک سپرده می شود.
شهراد بانکی، دوبلور به ایسنا اعلام کرد: مراسم تشییع مرحوم اسماعیلی فردا در بهشت سکینه کرج برگزار خواهد شد اما هنوز ساعت دقیقی از مراسم نداریم.
منوچهر اسماعیلی، صدای ماندگار کشور شامگاه گذشته، ۳۱ مرداد ماه بر اثر ایست قلبی و عوارض ناشی از کرونا دار فانی را وداع گفت.
ساعت دقیق مراسم خاکسپاری منوچهر اسماعیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

عکس از آرشیو بانی‌فیلم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *