14:03

بانی‌فیلم: از زمان ساخت و اکران فیلم کلاسیک «پدرخوانده» مطالب گوناگونی از این ساخته فرانسیس فورد کاپولا منتشر شده است؛ مطالبی که هر کدامش بر میزان محبوبیت این کلاسیک سینما افزوده.
در جدیدترین این ارحاعات خبر در مورد «پدرخوانده»، حرف‌های دایان کیتون بازیگر این فیلم است که از کاپولا پرسیده دلیل انتخاب او برای ایفای نقش همسر مایکل کورلئونه در «پدرخوانده» چه بوده!

به گزارش بانی‌فیلم به نقل از ایندوایر، دایان کیتون از کاپولا می‌پرسد: «چرا من را برای «پدرخوانده» انتخاب کردی؟ و کاپولا به او می‌گوید چرا.
با وجود اینکه نقش دایان کیتون در«پدرخوانده» نقش یک «همسر وانیلی و شیرین» بود، اما کاپولا وادار شد تا از کیتون به خاطر ارائه نگاهی «عمیق‌تر» به این شخصیت در فیلم نمادین ۱۹۷۲ تمجید کند.
اما دایان کیتون هنوز نمی‌داند چرا برای «پدرخوانده» بیش از نیم قرن پس از اکران آن انتخاب شد!
بازیگر «آنی هال» از طریق استوری اینستاگرام از فرانسیس فورد کاپولا کارگردان پرسید: «چرا من را برای «پدرخوانده» انتخاب کردی؟!

کاپولا هم پاسخ داد: «من تو را انتخاب کردم، چون گرچه قرار بود نقش یک همسر مستقیم/وانیلی را در فیلم بازی کنی، اما چیزی در تو وجود داشت که عمیق‌تر، شادی‌آور‌تر و بسیار جالب‌تر از صرفا نقش همسر مایکل کورلئونه بود و ثابت شد که در انتخابت، حق با من بود!»
این کارگردان مؤلف در ادامه افزود که اجرای برجسته کیتون در موزیکال «گیسو» بود که تا حدی او را متقاعد کرد که این هنرپیشه باید ایفاگر نقش باشد و او را انتخاب کند.
کاپولا نوشت: «فرد آستر از من دعوت کرد تا برای دیدن موزیکال «گیسو» او را همراهی کنم. تو در آن موزیکال بودی و من صدای آواز زیبایت را هنوز به خاطر دارم.»
«پدرخوانده» که پنجاهمین سالگرد اکران خود را در سال ۲۰۲۲ جشن گرفت، دو دنباله داشت و با فیلم «پدرخوانده: قسمت سوم» در سال ۱۹۹۰ به پایان رسید.
کیتون که نقش همسر مایکل کورلئونه (آل پاچینو) را در هر سه فیلم به تصویر می‌کشید، در مورد آنچه که به عقیده او نقطه ناامیدکننده قسمت سوم در باکس آفیس آن سال بود، با کمی تأمل صحبت کرد.
کیتون در بحبوحه فیلمبرداری و تدوین دوباره «پدرخوانده۳» توسط کاپولا در سال ۲۰۲۲ به یاد می آورد: «وقتی فیلم را دیدم، به خودم گفتم، اوه، نمی‌دانم. اما فرانسیس ابتدا و انتها را بازسازی کرده، من به شما می‌گویم که این تغییرات برای بهتر شدن فیلم، کارساز بود.»

آل‌پاچینو همبازی کیتون هم اعتراف کرده است که در ابتدا از میزان شهرتی که پس از «برنده شدن در قرعه‌کشی» برای بازی در نقش اصلی فیلم‌های «پدرخوانده» به دست آورد، شگفت‌زده شد.
چطور پیشنهاد بازی در نقش “پدرخوانده” را به پاچینو دادند؟
پاچینو در مصاحبه‌ای که در سالگرد این فیلم با نیویورک تایمز داشت گفت. «خیلی ظالمانه به نظر می‌رسید. اینجا من دارم با کسی صحبت می‌کنم که فکر می‌کند انتخاب کردن من برای بازی در نقش مایکل کورلئونه نادرست است. گفتم: من سوار چه قطاری هستم؟! خوب. شوخ طبعی مرد.» کاپولا از من خواست که مایکل را انجام دهم. فکر کردم، باشه، با این کار کنار میام. گفتم: «بله، فرانسیس، خب، می‌دانی وقتی تو در حال لیز خوردنی با تو چطور صحبت می‌کنند؟ همه می گویند: “بله! البته! بله!» اما شخصیت مایکل اینطور نبود. این حقیقت داشت؛ همین شد که سپس نقش را به من دادند.»
او افزود: «پدرخوانده هویت جدیدی به من داد که کنار آمدن با آن برایم سخت بود. حضور در «پدرخوانده» هم یک بخش از کار بازیگری است که من خیلی خوش شانس بودم که در آن حاضر بودم. اما یک عمر طول کشید تا آن را بپذیرم و ادامه دهم. حاا هم اینطور نیست که من نقش سوپرمن را بازی کنم!»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *