کانون کارگردانان و انجمن تهیه‌کننده - کارگردانان: خواهان نمایش بی قید وشرط فیلم لامینور در نوروز امسال هستیم

12:35

بانی‌فیلم: پس از کش‌وقوس‌ها و اما و اگرهایی که سازمان سینمایی در مورد اکران بیست‌وهفتمین ساخته داریوش مهرجویی به وجود آورد، کانون کارگردانان به همراه انجمن تهیه‌کننده – کارگردانان خواستار اکران نوروزی فیلم «لامینور» شدند.
به نظر می‌رسد برخلاف نظر شورای صنفی نمایش برای مشخص کردن فیلم‌هایی که می‌توانند در اکران نوروز۱۴۰۱ روی پرده سینماها بروند، برخی از مدیران سازمان سینمایی، با سنگ‌اندازی بر سر راه اکران برخی از فیلم‌های از جمله «لامینور» داریوش مهرجویی، تلاش دارند از اکران نوروزی فیلم‌هایی که توسط برخی از نهادهای دولتی و شبه‌دولتی تامین شده، حمایت شود.
با بیانیه‌ای که امروز کانون کارگردانان و انجمن تهیه‌کننده – کارگردانان در حمایت از آخرین ساخته مهرجویی منتشر کردند، به نظر می‌رسد کار برای افرادی که علاقه‌ای به نمایش نوروزی «لامینور» ندارند سخت شده باشد!
متن بیانیه صادر شده توسط دو کانون سینمایی به این شرح است:
«داریوش مهرجویی چشم و چراغ سینمای‌مان ، بزرگِ ما و پیشکسوت تمامی کارگردانان و سینماگران و نشانه و اعتبار همه سینمای ایران است. ما به عنوان کانون کارگردانان سینمای ایران و انجمن تهیه کننده/کارگردانان سینمای ایران ، براین باوریم اکران و عرصه نمایشی که با محدودیت و تنگ نظری ، چه ازجانب دولت و چه صاحبان منافع ، نتواند اثری از این بزرگمرد سینما را به نمایش درآورد ، شایستگی عنوان صحنه نمایش سینمای ایران را ندارد و تنها می تواند عرصه ای برای سودجوئی محسوب شود.
ما خواهان نمایش بی قید وشرط فیلم لامینور در نوروز امسال هستیم.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *