9:58

بانی‌فیلم: هفتادوچهارمین دوره جشنواره برلین به میانه‌های خود رسیده و از روز ابتدایی آن مجله انگلیسی اسکرین، اقدام به انتشار جدول ارزش‌گذاری فیلم‌های مسابقه کرده است.
جدول ارزش‌گذاری و ستاره‌هایی که منتقدان به فیلم‌ها می‌دهند آیا باعث می‌شود تا این جدول مجله انگلیسی مورد توجه داوران اصلی جشنواره قرار خواهد گیرد؟
نشریه انگلیسی‌زبان اسکرین به روش معمول هر ساله از تعدادی منتقد بین‌المللی دعوت می‌کند تا به فیلم‌ها ستاره بدهند. امسال از سوی مجله اسکرین از ۸ منتقد آلمانی، فنلاندی، برزیلی، انگلیسی، لهستانی و ایتالیایی برای ارزش‌گذاری فیلم‌ها دعوت شده تا با پنج رده (یک ستاره، دوستاره، سه ستاره و چهار ستاره) نظر خود را ابراز کنند.
تا امروز ۱۴ فیلم از بیست فیلم بخش مسابقه برای منتقدین و حاضران در جشنواره برلین به نمایش در آمده است.
با نگاهی به جدول ارزش‌گذاری این منتقدین میتوان تا حدودی، نبض جشنواره امسال را سنجید.
در این جدول بیشترین امتیاز به فیلم ایرانی «کیک محبوب من» با ۳٫۱ امتیاز تعلق گرفته و در رده بعدی فیلم هانگ سانسو از کره قرار دارد که ۲٫۹ گرفته است.
هرچند این امتیازها و جدول مجله اسکرین از اهمیت بالایی برخوردار است اما اینکه جدول اسکرین می‌تواند تاثیری در انتخاب اعضای هیات داوران جشنواره داشته باشد باید منتظر مراسم پایانی این فستیوال آلمانی در ۲۵ فوریه بود.
از سوی دیگر بنا به نوشته اسکرین تعدادی از پخش‌کنندگان فیلم حاضر در برلین، علاقمندی خود را برای خرید فیلم ایرانی «کیک محبوب من» ابراز کرده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *