16:18

بانی‌فیلم: در حالی که اعتراضات مردمی همچنان در شهرهای مختلف کشور ادامه دارد،در آن سوی ماجرا عوامل تولید برخی پروژه‌های سینمایی و‌ تلویزیونی در حال ساخت فیلم‌ها و سریال‌ها هستند.
با اینکه تعدادی از کارگردانان با انتشار متن‌هایی در رسانه‌های اجتماعی، به ادامه تولیدپروژه‌های مختلف، اعتراض کردند اما این اعتراض تنها مختص به دست‌اندرکاران سینما نبود بلکه مردم هم به اشکال مختلف نارضایتی خود را از ادامه چنین روندی اعلام کردند.
مهم‌ترین این اعتراضات مربوط به تولید یک فیلم سینمایی کمدی در شمال کشور با حضور کمدین‌هایی مانند رضا عطاران و پژمان جمشیدی بود که با واکنش مردم روبرو شد و کار تولید آن پروژه را تا مرز تعطیلی پیش برد.
نکته تامل برانگیز اینکه در ابتدای اعتراضات مردمی در شهرهای کشور، پژمان حمشیدی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش اعلام کرده بود در اعتراض به برخوردهایی که با اعتراض‌ها شده در هیچ پروژه‌ای شرکت نخواهد کرد!
چنین وضعیتی در مورد نمایش‌های روی صحنه سال‌های تئاتری هم صادق بود.
نمایش «پدر» به کارگردانی آروند دشت‌آرای و نمایش «بانوی محبوب من» گلاب آدینه از این جمله هستند.
در این میان برخی تئاترها به دلیل همزمانی اجرای‌شان با اعتراض‌های مردمی و عدم استقبال از این نمایش‌ها، همین مورد را بهانه‌ای برای توقف اجراهای خود کردند و برخی نیز همچنان اصرار بر ادامه اجراهای‌شان دارند؛ اجراهایی که گاه با حضور ۵-۶ تماشاگر صورت می‌گیرد.
آنچه مسلم است تولید فیلم و به صحنه بردن تئاتر، در شرایط فعلی مملکت نوعی بی‌توجهی به مردم تلقی می‌شود.
بدیهی‌ست هر گونه فعالیت‌ هنری نه تنها نیاز به شرایط خاص جامعه دارد بلکه آرامش روانی ‌و اجتماعی مردم است که ضرورتی معنایی برای این انجام فعالیت‌ها خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *