15:30

چندی است که ماجرای انتخاب هیئت‌مدیره جدید خانه سینما خبرساز شده و اوضاع خانه را به‌هم‌ریخته است، در این شرایط ادعای رسانه‌ها مبنی بر استعفای مدیرعامل خانه سینما در صورت صحت می‌تواند شرایط آن را پیچیده‌تر کند؛ اما درنهایت این اخبار غیررسمی هستند که بلای جان خانه سینما شده‌اند.
به گزارش فارس، خانه سینما به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد صنفی سینماگران ایران وظیفه حمایت از این صنف را داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است، اهمیتی که در مواقف مختلف تعطیلی این خانه هنرمندان را بر آن داشت تا تمام‌قد از وجود آن دفاع کنند.
حال چندی است که انتخابات این جامعه بزرگ صنفی خبرساز و دچار مشکل شده است، در اولین موعد دوم مردادماه سال جاری بنا بر برگزاری انتخابات خانه سینما بود که به دلایلی لغو و پیام «نظر به طولانی شدن فرایندهای اداری و قانونی جهت برگزاری مجمع عمومی خانه سینما وفق ضوابط قانونی برگزاری مجامع، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی، به استحضار می‌رساند مجمع عمومی مورخ دوم مرداد ۱۴۰۱ منتفی و جلسه آتی مجمع عمومی سریعاً اطلاع‌رسانی خواهد شد.» به اعضا خانه سینما ارسال شد.
بعد از این جلسه قرار بود دیروز چهارشنبه دوم شهریورماه جلسه مجدد شورای عالی خانه سینما برگزار شود، احتمال ابقای هیئت‌مدیره سابق در این جلسه وجود دارد که البته تاکنون خبری به‌صورت رسمی اعلام‌نشده است.
همین وضعیت نامشخص معرفی هیئت انتخاب نماینده ایران در اسکار 2023 را هم دچار ابهام کرده بود چراکه اساساً انتخاب این هیئت به عهده خانه سینما بوده و شرایط فارابی را بر آن داشت تا هیئت‌مدیره سابق به سراغ فرآیند حضور ایران در اسکار برود.
اما در این میان خبری بازهم به‌صورت غیررسمی اعلام‌شده است؛ استعفای منوچهر شاهسواری از مدیرعاملی خانه سینما آن‌هم بعد از شش سال، خبری که می‌تواند وضعیت این نهاد صنفی پیچیده‌تر از قبل و دشوار کند. اساساً مشخص نیست قرار است این استعفا به کدام هیئت‌مدیره تقدیم شود و چه کسی می‌خواهد با آن مخالفت و یا موافقت کند.
همچنین خبر تائید صلاحیت نشدن برخی از نامزدهای انتخابات هیئت‌مدیره و اعلام موعد برگزاری مجدد این انتخابات در نهم شهریورماه نیز شرایط را در وضعیتی مبهم قرار می‌دهد.
درنهایت به نظر آنچه بیشتر از هر چیزی شرایط بزرگ‌ترین نهاد صنفی سینما گران را بغرنج و پیچیده می‌کند اعلام مداوم اخبار غیررسمی از هر سو و در رابطه با خانه سینما است. اتفاقی که تصمیم‌گیری اعضا این نهاد صنفی را هم سخت خواهد کرد و به نظر اعلام رسمی شرایط و یا جلوگیری از انتشار اخبار قبل از تصمیم رسمی می‌تواند مسکن خوبی برای خانه سینما تا زمان بهبود کامل، انتخاب هیئت‌مدیره و روشن شدن شرایطش باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *